دو تن از شهروندان ساکن تبریز به یک‌سال زندان محکوم شدند/ سند

جعفر اسماعیل‌زاده و فرزندش میلاد اسماعیل‌زاده در دادگاه انقلاب تبریز در مجموع به یک‌سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز، هر کدام از شهروندان ساکن تبریز به نام‌های جعفر و میلاد اسماعیل‌زاده را با اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق پخش تراکت تجزیه‌طلبانه» و «تخریب تابلوی‌ برخی اماکن با اسامی فارسی و کردی در شهر تبریز»، به ۶ ماه حبس تعزیزی محکوم کرده‌است.

در رای صادره این دو شهروند ساکن تبریز به گزارش سازمان اطلاعات سپاه عاشورا استناد شده که طی آن “متهمین مبادرت به شعارنویسی و تخریب تابلوهای مغازه‌ها با عناوین فارسی و کردی در شهر” کرده‌اند و اتهامات آن‌ها «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق پخش تراکت و اعلامیه و نوشتن مطالب مخالف نظام روی تابلوی برخی اماکن و عکس‌برداری از آن و انتشار آن در فضای مجازی» عنوان شده‌است.

این دو شهروند ساکن تبریز با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی هر کدام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

در ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی آمده است: «هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروهها و سازمانهای مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از سه ماه تا ‌یکسال محکوم خواهد شد.»

ماموران امنیتی این پدر و پسر ساکن تبریز را روز چهارشنبه ۸ خردادماه ۱۳۹۸، در محل کارشان بازداشت کرده و پس از مدتی هر یک با وثیقه‌های ۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

نیروهای امنیتی در زمان بازداشت آن‌ها ضمن تفتیش منزل مسکونی‌شان تعدادی از وسایل شخصی‌ از جمله لپ‌تاپ و چند کتاب را نیز ضبط کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل