۱۳ سازمان حقوق بشری در یک نامه مشترک از رژیم جمهوری اسلامی خواستند اذیت و آزار خانواده‌های فعالان و دگراندیشان را متوقف کند

سیزده سازمان حقوق بشری با انتشار نامه‌ای خواستار توقف بازداشت و آزار اعضای خانواده فعالان، روزنامه‌نگاران و زندانیان سیاسی از سوی مقامات جمهوری اسلامی شدند.

به گزارش صدای آمریکا، سازمان‌های حقوق بشری امضاکننده این نامه ضمن اعلام این موضوع که مقامات باید از اقدامات تلافی‌جویانه با هدف ساکت‌کردن صداهای مخالف دست بردارند، از حکومت جمهوری اسلامی ایران خواستند تمام افرادی که صرفاً به خاطر اقدامات بستگانشان در بازداشت به سر می‌برند را فورا آزاد کند.

این سازمان‌های حقوق بشری در بخشی از این نامه به بازداشت برادر مسیح علینژاد و همچنین خواهر و برادر همسر سابق این روزنامه نگار پرداخته و اعلام کرده‌اند که این اولین باری نیست که مقامات ایران خانواده مسیح علی‌نژاد را هدف قرار داده‌اند. اعضای خانواده خانم علینژاد روز سه‌شنبه، دوم شهریور، توسط ماموران «وزارت اطلاعات» ایران بازداشت شده‌اند.

در بخش دیگری از این نامه به بازداشت فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی فعال مدنی زندانی در ایران که مرداد ماه از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده، نیز اشاره شده است.

دیده بان حقوق بشر، بنیاد عبدالرحمن برومند، مرکز اسناد حقوق بشر ایران، و سازمان حقوق بشر ایران که از جمله امضاکننده‌گان این نامه منتشر شده هستند از جامعه بین‌المللی خواسته‌اند که خواهان پاسخگویی ایران شود و از حکومت ایران بخواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی حقوق بشر پایبند بماند و به بازداشت خودسرانه شهروندان ایرانی پایان دهد.

وزارت خارجه آمریکا بارها و در موارد مختلف برخوردهای خشونت آمیز و سرکوب گسترده معترضان، و نیز نقض مکرر و مداوم حقوق شهروندان ایران توسط رژیم حاکم بر آن کشور را محکوم کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید