دادگاه تجدیدنظر رضا زارعی، فعال ترک (آذربایجانی) برگزار شد

جلسه رسیدگی به اتهامات رضا زارعی، روز گذشته در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی برگزار شد. این شهروند ساکن تبریز طی حکمی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ۶ ماه زندان محکوم‌شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادگاه تجدیدنظر رضا زارعی که با حکم بدوی شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ۶ ماه زندان محکوم شده‌بود، صبح روز دوشنبه ۱۵ مهرماه ۱۳۹٨، برگزار شد.

به گفته منابع آگاه به کمپین:‌ «در جلسه دادگاه تجدیدنظر، آقای زارعی تمامی اتهامات وارده را رد و  به‌حکم صادره در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز اعتراض کرده و خواستار تجدیدنظر در حکم شده است.»

بر اساس احضاریه که در اوایل شهریورماه به این شهروند ابلاغ شده بود، آقای زارعی برای ساعت ۱۰ صبح روز ۱۵ مهرماه ۹۸ برای رسیدگی به اتهامات وارده به شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی فراخوانده شده بود.

اتهامات وارده بر آقای رضا زارعی “تخریب تابلوهای اشخاص حقیقی”، “فعالیت علیه نظام”، “تشکیل گروه و دسته به‌منظور برهم زدن امنیت کشور” و “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت داخلی کشور” عنوان‌شده است.

دادگاه بدوی این شهروند روز ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان تبریز برگزارش شد.

آقای زارعی، درتاریخ ۲۵ مهر ۱۳۹۷ در تبریز توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و پس از ۱۷ روز بازداشت در اداره اطلاعات و ۳ روز حبس در زندان مرکزی تبریز با وثیقه ۵۰میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید