جزئیات جدید از پرونده محسن لرستانی؛ خواننده‌ای که به «افساد فی الارض» متهم شد

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده محسن لرستانی، خواننده ایرانی متهم به «افساد فی الارض» بدون حضور وکیل مدافع او  سید کاظم حسینی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

بر اساس گزارشی که به نقل از یک منبع آگاه در صدای آمریکا منتشر شده است، جلسه دادگاه آقای لرستانی روز دوشنبه ۱۵ مهر بدون حضور وکیل مدافع او در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

پیش از این رسانه‌های ایران، اتهام محسن لرستانی را «افساد فی الارض» عنوان کرده بودند. اگرچه از مصادیق این اتهام اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما رسانه‌های نزدیک به نهادهای امنیتی به نقل از وکیل این خواننده ایرانی اعلام کرده بودند که موضوع اتهام آقای لرستانی در رابطه با «مسائل اخلاقی و خصوصی» که در «فضای مجازی» منتشر کرده است،‌ بوده و او «شاکی خصوصی» ندارد.

برخی سایت های نزدیک به نهادهای امنیتی این خواننده را «به همجنسگرایی» متهم کرده‌اند. اما یک منبع نزدیک به آقای لرستانی با رد این ادعا، گفته است این مصادیق درست نیست و امیدواریم در آینده خیلی زود همه چیز روشن شود.

سید کاظم حسینی وکیل مدافع محسن لرستانی در گفت‌وگو با ایسنا گفته‌است: «موکلم ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در منزل مادرش در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است.»

وی افزود: «پرونده موکلم با شکایت مدعی العموم و با صدور کیفرخواست به اتهام «افساد فی الارض» به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است.»

حسینی تصریح کرد: «موضوع اتهامی موکلم در رابطه با مسائل اخلاقی و خصوصی بود که در فضای مجازی منتشر کرده بود و او  شاکی خصوصی ندارد.»

اتهام “افساد فی الارض” در صورت پذیرش از سوی دادگاه انقلاب اسلامی می‌تواند منجر به صدور حکم اعدام برای وی شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید