فرنگیس مظلوم با سپردن وثیقه آزاد شد

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، زندانی سیاسی با سپردن وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۱۶ مهرماه ۹۸، فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که روز دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸، در منزل خواهرش بازداشت شده‌بود، با سپردن وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

به گفته منابع آگاه “به خانم مظلوم در زمان بازداشت از سوی بازپرس محمد نصیری پور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت اوین اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «شرکت در تجمعات غیرقانونی» و «مصاحبه با گروه‌های معاند نظام» تفهیم شده‌است.”

مادر سهیل عربی روز دوشنبه ۳۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شده‌بود.

پیش‌تر سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF) بازداشت فرنگیس مظلوم را محکوم کرد و با اشاره به احضار و بازجویی خانواده‌های زندانیان سیاسی و روزنامه‌نگاران زندانی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران خواسته بود که به این آزارگری غیرقانونی پایان دهد.

خانم مظلوم بارها برای آزادی و رسیدگی به وضعیت فرزندش در زندان تلاش کرد.

وی همچنین از جمله امضاء کنندگان بیانیه دوم زنان نیز بوده‌است.

گیتی پورفاضل، شهلا انتصاری، فاطمه سپهری، نرگس منصوری و شهلا جهان‌بین و از جمله زنانی هستند که بیانیه ۱۴ نفره زنان داخل ایران را امضا کرده‌ و کماکان در بازداشت به‌سر می‌برند.

شهلا انتصاری، نصرت بهشتی، فرشته تصویبی، پروا (سکینه) پاچیده، گیتی پورفاضل، زهرا جمالی، شهلا جهان‌بین، عزت جوادی‌حصار، فاطمه سپهری، مریم سلیمانی، سوسن طاهرخانی، فرنگیس مظلوم، نرگس منصوری و کیمیا نوروزی‌صابر ۱۴ زنی هستند که نامهٔ ۱۴ نفرهٔ دوم (زنان داخل ایران) را در اعتراض به “آپارتاید جنسی” موجود در حکومت ایران امضا کرده‌اند و خواستار “گذار از نظام جمهوری‌ اسلامی و تدوین قانون اساسی جدید شده‌بودند.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید