جلسه دادگاه تجدید نظر کیومرث مرزبان برگزار شد

جلسه دادگاه تجدید نظر کیومرث مرزبان نویسنده و طنزنویس ایرانی که از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۲۳ سال و ۹ ماه زندان محکوم شده بود هفته گذشته بدون حضور وکیل مدافع وی برگزار و گفته می‌شود که حکم نهایی آن طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

بر اساس گزارشی که در کمپین حقوق بشر و به نقل از منابع آگاه منتشر شده است، خانواده آقای مرزبان امیدوار هستند که دادگاه تجدیدنظر با در نظر گرفتن صداقت و سابقه حرفه‌ای و مشاهده نوشته‌های او، حکم دادگاه بدوی را نقض و او را از اتهامات سنگینی که به او وارد شده است تبرئه کنند.

یک منبع مطلع در همین رابطه به کمپین حقوق بشر می گوید: «یکی از اصلی ترین اتهامات وارده بر کیومرث که برایش محکوم به ۱۱ سال حبس شده است همکاری او با خانه آزادی که خودش یک سازمان مدافع حقوق بشر است بوده است. چرا که که او  برای مدتی دل نوشتههایش را در وب‌سایتی که مطالب طنز منتشر می‌کرد که منابع مالی آن به گفته مقامات از طریق خانه‌آزادی بوده است

به گفته محمد آقاسی وکیل مدافع آقای مرزبان، «کیومرث متهم  به همکاری با  سازمانی شده است که به گفته مقامات قضایی از طریق دول متخاصم (امریکاحمایت مالی شود

آقاسی در مصاحبه ای عنوان کرده بود که کیومرث هرگز نمیدانسته که وبسایتی که برای آن مینوشته توسط کشور آمریکا حمایت مالی می شود، او امیدوار بود بتواند با عنوان کردن این واقعیت در دادگاه تجدید نظر کیومرث را از این اتهام مبری کندمتاسفانه جلسه دادگاه تجدید نظر بدون حضور کیومرث و وکیل او انجام شده است و خانواده او به شدت نگران رای دادگاه هستند که هفته آینده به وکیل اش ابلاغ خواهد شد.

کیومرث مرزبان در حالی متهم به ارتباط با دول متخاصم آمریکا شده است که طبق سند رسمی وزارت امور خارجه که در ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۲ منتشر شد ایران هیچ کشوری جز اسرائیل، را مصداق «کشور متخاصم» و در واقع دشمن با جمهوری اسلامی نمی‎داند. محمدحسین آقاسی درباره این نکته گفت: «متاسفانه دادگاه‌های انقلاب این سند را نمی‌پذیرند و می‌گویند که کشور آمریکا متخاصم و دشمن است.» پیش از سیامک  نمازی، علیرضا امیدوار، کامران قادری، امید کوکبی و احمدرضا جلالی متهم  به«همکاری با دول متخاصم» شده بودند.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، کیومرث مرزبان طنزنویس ایرانی را با چند اتهام در مجموع به ۲۳ سال و ۹ ماه حبس محکوم کرده‌است که در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر با توجه به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۱ سال آن قابل اجرا خواهد بود.

مأموران اطلاعات سپاه، کیومرث مرزبان طنزنویس ۲۷ ساله را یک سال پس از بازگشتش به ایران در تاریخ چهارم شهریورماه ۹۷ بازداشت کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید