حمایت چند تن از زندانیان سیاسی از “حرکت اعتراضی” محمد حبیبی و فرهاد میثمی

فرهاد میثمى، پزشک و فعال مدنی و محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان که در زندان اوین محبوس هستند، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مقامات قضایی و سازمان زندان‌ها نوشته‌بودند که “دیگر در صف‌های آمارگیری‌ زندان نمی‌نشینند و با کتابی در دست، گوشه‌ای بیرون از صف‌ها مطالعه می‌کنند” تا به این وسیله اعتراض خود را به مسئولان زندان نشان دهند.

این دو زندانی در بخشی از نامه خود به “کاهش ملاقات‌های حضوری تمامی زندانیان سیاسی، حذف روز اختصاصی ملاقات مادران زندانی با کودکانشان، ممنوعیت دریافت کتاب و نشریات مجاز و محدودیت تماس تلفنی” اعتراض کردند.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی مطلع شده‌است که چند تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین از این اقدام اعتراضی فرهاد میثمی و محمد حبیبی حمایت کرده‌اند.

گزارش شده‌است که امیر امیرقلی زندانی سیاسی محبوس در بند ۴ زندان اوین به این اعتراض پیوسته و او هم از امروز در صف آمار شرکت نمی‌کند.

شماری از زندانیان سیاسی بند ۴ زندان اوین نیز از این اقدام اعتراضی آقایان حبیبی و فرهادی حمایت کرده و آن‌را نوعی اعتراض مدنی نامیده‌اند.

اسامی زندانیان سیاسی بند ۴ اوین که از اقدام اعتراضی و خواسته های آقایان محمد حبیبی و فرهاد میثمی اعلام حمایت کرده‌اند در ادامه آمده است:
۱ – حسین سرلک
۲ – امیرحسین محمدی فرد
۳ – مرتضی نظری سدهی
۴ – علی اصغر حسنی راد
۵ – رضا آقایی
۶ – محسن امین پور
۷ – حامد آئینه وند
۸ – حامد غلامی
۹ – مهدی استرضایی
۱۰ – میلاد رزمی
۱۱ – وحید قدیرزاده
۱۲ – مهدی مسکین نواز
۱۳ – طاهر حاجی قربانی
۱۴ – برزان محمدی
۱۵ – پیمان جمشیدی ها

روز چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ فرهاد میثمى، پزشک و فعال مدنی و محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان که در زندان اوین محبوس هستند، در نامه‌ای مشترک به “کاهش ملاقات‌های حضوری تمامی زندانیان سیاسی، حذف روز اختصاصی ملاقات مادران زندانی با کودکانشان، ممنوعیت دریافت کتاب و نشریات مجاز و محدودیت تماس تلفنی” اعتراض کردند.

محمد حبیبی و فرهاد میثمی گفتند که دیگر در صف‌های آمارگیری‌ زندان نمی‌نشینند و با کتابی در دست، گوشه‌ای بیرون از صف‌ها مطالعه می‌کنند تا به این وسیله اعتراض خود را به مسئولان زندان نشان دهند.

آن‌ها گفتند: «از این لحظه، تا زمانی که به رعایت حقوق انسانی و قانونی زندانیان متعهد نشوید از رعایت آنچه قواعد زندان‌های خود می‌دانید سرباز می‌زنیم و آن را به رعایت حقوق حداقلی‌مان توسط شما موکول می‌کنیم.»

نامه محمد حبیبی و فرهاد میثمی را خطاب به سیاست‌گذاران قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها بخوانید:

اعتراض فرهاد میثمی و محمد حبیبی به نقض آشکار حقوق زندانیان در زندان اوین

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید