دادگاه تجدیدنظر حکم یک‌سال زندان پروین محمدی، هاله صفرزاده و علیرضا ثقفی را عینا تایید کرد/ سند

شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان البرز، حکم یک‌سال زندان پروین محمدی، علیرضا ثقفی و همسرش هاله صفر زاده، از فعالان کارگری را عیناً تأیید کرد. شعبه اول دادگاه انقلاب کرج این سه فعال کارگری را بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به احکام زندان محکوم کرده بود.

حکم یک سال زندان، پروین محمدی، نائب رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، علیرضا ثقفی و هاله صفر زاده از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» از سوی شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان البرز عیناً تأیید شد.

بر اساس این گزارش که در اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر شده و در دادنامه صادره که در تاریخ ۹ مهر ماه، تنظیم  و به تایید دو مستشار این دادگاه رسول کرم پور و رحمان شعبانی رسیده است آمده:

«دادگاه جامع اوراق را بررسی و مداقه قرار داده، دادنامه مذکور مطابق با تحقیقات معموله و ادله مضبوط در پرونده است و از حیث مبانی استنباط و انطباق موضوع و موازین قانونی ایراد و اشکال مؤثری بر اساس دادنامه وارد نیست و دلایل مستند و موجهی که نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته را ایجاب نماید ارائه نشده است بنا بر این با استناد به ماده ۴۵۵ از قانون دادرسی کیفری ضمن رد اعتراض دادنامه مذکور تأیید و استوار می‌گردد. رأی قطعی است.»

دادگاه این سه فعال کارگری روز شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸، در شعبه اول دادگاه انقلاب کرج بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ریاست قاضی آصف حسینی به صورت جداگانه برگزار شد.

کمپین پیش‌تر گزارشی در رابطه با جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پروین محمدی، فعال کارگری منتشر کرده‌بود.

یک منبع مطلع در خصوص برگزاری دادگاه خانم محمدی به کمپین گفته‌بود: «روز شنبه ساعت ۹ صبح جلسه رسیدگی به اتهامات خانم محمدی در شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست قاضی آصف حسینی با حضور ایشان و آقای جداری فروغی وکیل این پروند برگزار شد.»

در این جلسه دادگاه در ابتدا کیفرخواست صادره خوانده شد و آصف حسینی قاضی پرونده، خانم محمدی را به “تبلیغ علیه نظام” از طریق انتشار عقاید و افکار کمونیستی متهم کرد که ایشان با رد اتهام وارده از سوی قاضی پرونده، فعالیت‌ها، مقالات، سخنرانی‌های منتشرشده را در راستای مطالبات حقوق خود و دیگر کارگران و همکارانش عنوان کرد.

پیش‌ازاین و در روز یکشنبه ۱۹ خردادماه ۱۳۹۸، خانم محمدی، برای اخذ آخرین دفاعیات به شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه یک کرج، احضار و با مراجعه به شعبه مذکور آخرین دفاعیات خویش را ارائه کرده بود.

در جلسه این دادگاه که همزمان برای پروین محمدی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده تشکیل شده بود، اتهام «تبلیغ علیه نظام» برای این سه فعال کارگری صادر شد.

کمپین پیش‌تر در این رابطه گزارش داده بود که در جلسه بازپرسی، پروین محمدی به ارائه دفاعیات و با اعلام اینکه طی بازداشت قبلی‌ نیز به همین اتهام دادگاهی شده بوده و شعبه هفت بازپرسی دادسرای فردیس با توجه به مستندات و دفاعیات پرونده، وی را از این اتهام تبرئه نموده و قرار منع تعقیب برای او صادر شده، اتهام وارده را رد و به بازپرس پرونده اعلام کرده: “اکنون چه اتفاق جدیدی روی داده که تنها با گذشت یکماه قصد دارند با پرونده جدیدی دوباره با همین مصداق وی را متهم نمایند.”

نیروهای امنیتی صبح روز جمعه ۶ اردیبهشت ۹۸، شماری از فعالان کارگری را به نام‌های علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده، پروین محمدی، واله زمانی، سعید ترابیان، فؤاد فتحی، مصطفی چهارمحالی، امیرعباسی، صفیار قربانی و بلال قزیانی در پارک جهان نما واقع در اتوبان تهران-کرج بازداشت کردند.

ساعت هشت و سی دقیقه همان شب، هشت تن از این بازداشت‌شدگان آزاد شدند، اما آزادی باقی افراد به روزهای بعد موکول شد.

پروین محمدی، نائب رئیس هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، هاله صفرزاده و همسرش علیرضا ثقفی از فعالان کارگری روز ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ با قرار کفالت آزاد شدند.

هرساله و در آستانه روز جهانی کارگر فشار نهادهای اطلاعاتی بر فعالان کارگری افزایش می‌یابد و نیروهای امنیتی سعی می‌کنند با احضار یا بازداشت برخی فعالان از راه‌پیمایی یا اعتراضات احتمالی آن‌ها ممانعت کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل