تداوم بازداشت محمد داوری، فعال کارگری در بازداشتگاه اداره اطلاعات

mohammad davari-kampain.info

محمد داوری، فعال کارگری اهل دهدشت که توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت‌شده است، کماکان تحت شرایط دشواری تحت بازجویی برای اخذ اعترافات اجباری در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز بسر می‌برد. به گفته منابع آگاه به کمپین، مأموران امنیتی پس از بازداشت این شهروند، کلی لوازم شخصی وی را  پس از ورود و بازرسی منزلش در شیراز ضبط کرده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد داوری، فعال کارگری ساکن شیراز که توسط مأموران امنیتی بازداشت‌شده است، کمان تحت بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ بسر می‌برد.

تا این لحظه علیرغم پیگیری‌های انجام‌شده از دلایل بازداشت آقای داوری اطلاعات دقیقی در دست نیست.

یک منبع مطلع در رابطه با بازداشت آقای داوری به کمپین می‌گوید: «آقای داوری روز چهارشنبه دهم مهرماه در مسیر جاده اصفهان به شیراز، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و اتومبیل پژوه ۴۰۵ وی نیز توسط مأموران امنیتی ضبط‌شده و بنا بر آخرین پیگیری‌ها  انجام شده، این اتومبیل کماکان در اختیار مأموران امنیتی است.»

مأموران امنیتی پس از بازداشت آقای داوری با تحت نظر قرار گرفتن خانه محل سکونت وی در شیراز و پس از ورود و بازرسی کامل منزل، لوازم شخصی این شهروند را از قبیل تمامی کتاب‌ها و دست‌نوشته‌ها و  سایر وسایل شخصی را ضبط کرده‌اند.

آقای داوری از زمان بازداشت تاکنون تنها یک بار در تاریخ ۱۴ مهرماه، موفق به تماس کوتاهی با خانواده شده و از حق داشتن وکیل نیز تا این لحظه محروم بوده است.

این چندمین بار است که این شهروند توسط نهادهای امنیتی بازداشت می‌شود.

آقای داوری، ۲۷ ساله، پیش‌تر در ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ به دلیل انتشار مطالب انتقادآمیز در فضای مجازی به نحوه رسیدگی مسئولان به وضعیت معیشتی مردم و نقش سپاه در سقوط پرواز مسافربری تهران – یاسوج، فساد مالی-اخلاقی گسترده‌ی علوم پزشکی یاسوج، پس از احضار به اداره اطلاعات سپاه بازداشت و در دادگاه به اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشویش اذهان عمومی” تفهیم اتهام شده و به زندان مرکزی یاسوج منتقل شده بود.

وی نهایتا در ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۶ با تامین وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و کفالت به صورت موقت از زندان مرکزی یاسوج آزاد شد.

آقای داوری، فعال مدنی ساکن یاسوج پیش‌تر در تاریخ ۱۸ مرداد ماه سال گذشته نیز از سوی نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده بود، که پس از گذشت ۱۹ روز ۵ شهریورماه ۱۳۹۷، با قید وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بند یک زندان مرکزی به صورت موقت یاسوج آزاد می شود.

این شهروند اهل یاسوج روز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، سال گذشته پس از احضار و حضور دوباره در اطلاعات سپاه این شهر بازداشت و ساعاتی پس از بازجویی آزاد شد.

مطالب مرتبط:

محمد داوری با تامین وثیقه از زندان آزاد شد

وخامت وضعیت جسمی محمد داوری فعال مدنی در زندان

محمد داوری فعال مدنی شهر یاسوج بازداشت شد

 

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید