شاپور احسانی راد فعال کارگری به زندان محکوم شد

شاپور احسانی‌راد، عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، از سوی قاضی افشاری رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و ۲ سال تبعید و منع عضویت در احزاب، گروه ها و دسته‌های سیاسی-اجتماعی محکوم شد.

برپایه حکم صادره شاپور احسانی راد به اتهام «تبانی و اجتماع علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یکسال حبس و از باب مجازات تکمیلی به دو سال تبعید و اقامت اجباری در یکی از بخش‌های نیک شهر استان سیستان و بلوچستان و نیز منع عضویت در احزاب و دستجات اجتماعی و سیاسی محکوم شده‌است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران در بیانیه صدور این حکم را محکوم کرده و نوشته‌است: «حکم صادره پنج صفحه ای علیه شاپور احسانی راد تماماً شاهد مکتوباتی واهی است که به هر نحوی سعی دارد فعالیتهای صنفی و کارگری را به مسائل امنیتی تبدیل نماید تا از این طریق کارگران و فعالین جنبش کارگری را به احکام طولانی مدت زندان محکوم نماید.»

دادگاه آقای احسانی‌راد، روز شنبه ۳۰ شهریورماه برگزار شد.

این فعال کارگری حدود ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه هفت مرداد از سوی نیروهای امنیتی در محل کارش بازداشت و روز سه شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار کفالت از زندان اوین به صورت موقت آزاد شده‌بود.

آقای احسانی‌راد، نماینده سابق کارگران نورد پروفیل ساوه و از اعضای هیئت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا) است.

این فعال کارگری پس از بازنشستگی با توجه به سطح نازل مستمری بازنشستگی از روز ۶ اردیبهشت ماه در بخش مدیر داخلی یک مجتمع مسکونی مشغول به کار شده بود که مأمورین امنیتی در همان محل کار وی را دستگیر کرده‌بودند.

آقای احسانی راد از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران، مشاور قانونی کارگران اعتصابی لوله و نورد صفا، نماینده اخراجی کارگران کارخانه پروفیل ساوه و نماینده ۱۰۰۰ کارگر در شکایت از صندوق سازمان تامین اجتماعی بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید