تداوم اعتراض کارگران آذرآب اراک به دلیل عدم تحقق خواسته‌هایشان؛ روز نهم

کارگران آذرآب کماکان خواستار پرداخت معوقات مزدی خود هستند.

کارگران آذرآب اراک در ادامه اعتراضات خود و محقق نشدن خواسته‌هایشان امروز مسیر ریلی راه‌آهن شمال-جنوب ایران در اراک را مسدود کردند.

این کارگران صبح روز دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸، در نهمین روز از اعتصاب‌شان، از محل کارخانه آذرآب به سوی راه‌آهن اراک حرکت کردند و مسیر ریلی اراک را مسدود کردند.

کارگران گفته‌اند: «تا زمان پیگیری مطالباتشان به اعتصاب و اعتراضات خود ادامه می‌دهند.»

ایلنا گزارش کرده‌ که کارگران انتظار دارند، با وجود لغو سهامداری شرکت هیدرو اطلس، سهامدار عمده هپکو و واگذاری آن به دولت، مسئولان برای تعیین تکلیف شرکت آذرآب نیز هرچه سریعتر اقدام کنند.

طبق اظهارات کارگران هنوز بخشی از دستمزد معوقه کارگران نیز به حساب آنان واریز نشده است.

سهامدار عمده آذرآب، بانک کشاورزی است که از سوی کارگزاری بانک کشاورزی سهامداری آن را به عهده گرفته است. این بانک پیشتر نیز اعلام کرده است که تمایلی به ادامه سهامداری آذرآب ندارد.

محمد آقازاده، استاندار استان مرکزی، در خصوص مشکلات شرکت صنایع آذرآب به رسانه‌ها گفت: «در نشستی که با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی داشتیم، مکانیزم شرایط عمومی مزایده را مورد بحث قرار دادیم تا افراد و کسانی که می‌خواهند سهام آذرآب را بخرند کسانی باشند که مشکلاتی را نداشته باشد. در اینکه چه کسانی و چه گروه‌هایی سهام را خریداری کنند هیچ بحثی نشد، تنها در مورد شرایط فروش بود که به یک جمع‌بندی رسیدیم.»

آقازاده از واگذاری آذرآب تا دو ماه آینده خبر داده و گفته این واگذاری دو ماه زمان می‌برد.

با این حال کارگران ۹ روز متوالی‌است که کارگران خواسته‌های خود را اعلام کرده‌اند و می‌گویند به این خواسته‌ها رسیدگی نشده‌است.

کارگران آذرآب از ۱۴ مهرماه دور جدید اعتراض و اعتصاب خود را آغاز کرده‌اند. این اعتراض‌ها روز دوشنبه ۱۵مهرماه در محوطه کارخانه در حالی به صورت مسالمت‌آمیز ادامه داشت که نیروهای انتظامی با پرتاب گاز اشک‌آور به میان اجتماع کنندگان سعی بر متفرق کردن آن‌ها داشتند.

کارگران آذرآب به نبود امنیت شغلی، کاهش ظرفیت تولید و عدم تعیین تکلیف وضعیت سهامداری و هیئت مدیره این واحد تولیدی اعتراض دارند.

کارگران می گویند با وجود تعهدات مسئولان مبنی بر لغو سهام بانک کشاورزی در شرکت آذرآب، هفتم مهر ماه این سهامدار از عرضه سهام خود در بورس منصرف شده و وضعیت سهامداری شرکت همچنان بلاتکلیف است.
کارگران خواستار بازگشت این واحد تولیدی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هستند.

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری کشور است که از سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

این شرکت در سال ۱۳۸۹ به بخش خصوصی واگذار شده و هم اکنون به ۱۶ هزار و ۴۰۰ سهم تقسیم شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل