یک نوکیش مسیحی جهت اجرای حکم به زندان رفت

گزارش‌ها از ایران حاکی‌ از آن است که نوکیش مسیحی «رخساره قنبری» که به «ماهرخ» شناخته می شود، برای اجرای حکم یک سال زندان، خود را به زندان «کچوئی» شهر کرج معرفی کرده است.

به گزارش محبت‌نیوز، این نوکیش مسیحی ۶۱ ساله پیش از معرفی خود به زندان در یک پیام ویدئویی که در بخش انگلیسی سایت ماده ۱۸ منتشر شده، اظهار امیدواری کرده که آزار و اذیت علیه مسیحیان تمام شود.

او همچنین در این ویدئو گفته به اتهام «تبلیغ علیه نظام با تبلیغ مسیحیت» توسط ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت شده است.

پرونده ماهرخ وقتی توجهات بین‌‌المللی را جلب کرد که “مایک پنس” معاون دونالد ترامپ در یک رشته توییت نسبت به آزار و اذیت اقلیت‎های دینی در ایران انتقاد کرد و به نام این زن نوکیش مسیحی ایرانی نیز اشاره کرد.

“مایک پنس” معاون رئیس جمهوری آمریکا، جمعه دوم آگوست (۱۱ مرداد)، در توئیت خود حاکمان ایران را «مستبد» توصیف کرد و خواستار آزادی “ماهرخ قنبری” نوکیش مسیحی شد.

گزارش‌‌ها حاکیست در جریان برگزاری دادگاه، قاضی رفتار بی‌ادبانه‌ای با «ماهرخ» زن ۶۱ ساله مسیحی داشته و تلاش می‌کرد او را تحقیر کند.

معاون رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در توئیت دیگری نیز درباره «ماهرخ قنبری» نوشت: «از شنیدن گزارش‌های مربوط به مجازات یک زن مسیحی دیگر توسط حاکمان مستبد ایران، به خاطر استفاده از حق آزادی مذهبی‌اش به شدت منزجر شده‌‌ام.»

نوکیش مسیحی ماهرخ قنبری اواخر تیرماه ۹۸ به اتهام «تبلیغ علیه نظام» از طریق تغییر مذهب اسلام به مسیحیت و شرکت در کلیساهای خانگی بازداشت شده است. وی برای اولین بار قبل از کریسمس سال ۲۰۱۹ به همراه سه زن نوکیش مسیحی دیگر بازداشت شد.
در منزلش در کرج با یورش ماموران امنیتی، او و سه زن دیگر بازداشت شدند. نام دیگر افراد تاکنون به طور رسمی منتشر نشده است.

ماهرخ قنبری ۱۰ روز تحت بازجویی توسط ماموران وزارت اطلاعات بود و پس از آن با ۳۰ میلیون تومان وثیقه تا زمان رای نهایی از دادگاه آزاد شد. با این حال او بار دیگر در اواخر تیرماه ۹۸ بازداشت شده است.

سایت «سازمان ماده ۱۸» می‌نویسد، در دی ماه او را مجبور کردند تا یک روحانی مسلمان را برای تعالیم دینی ملاقات کند به او گفته شده بود این شانسی است که به او برای تغییر دوباره مذهبش به اسلام داده شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، دوشنبه اول مهرماه (۲۳ سپتامبر) در جریان یک سخنرانی در سازمان ملل گفت که ایالات متحده با صدایی واحد از ملل جهان می‌خواهد به آزار و تعقیب افراد بر مبنای باورها و گرایش‌های دینی آنها پایان دهند، ارتکاب جرائم علیه باورمندان را متوقف کنند، و زندانیان عقیدتی را آزاد کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید