تداوم بازداشت کامران ساختمانگر، فعال کارگری در زندان سنندج

علیرغم تأمین وثیقه توسط خانواده کامران ساختمانگر، این فعال کارگری بنا به تصمیم بازپرسی شعبه دوم دادسرای انقلاب سنندج کماکان در بازداشت بسر می‌برد. این شهروند ساکن سنندج، توسط نیروهای اداره اطلاعات سنندج در روستای اربغلو به همراه یکی از دوستان خود بازداشت‌شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کامران ساختمانگر، فعال کارگری کُرد ساکن سنندج که توسط نیروهای امنیتی در روستای اربغلو سقز در باغ شخصی یکی از دوستان خود بازداشت‌شده بود، علیرغم تأمین وثیقه صادره شده کماکان در زندان مرکزی سنندج بسر می‌برد.

مهرداد امین وزیری، فعال کارگری اهل سنندج در این رابطه به کمپین می‌گوید: «بر اساس تحقیقات انجام‌شده از سوی افراد نزدیک به آقای ساختمانگر متوجه شدیم که علیرغم تأمین وثیقه از سوی خانواده این فعال کارگری محبوس در زندان سنندج با آزادی وی مخالفت شده و به خانواده نیز گفته‌شده که طی هفته‌های آینده حکم آقای ساختمانگر صادر می‌شود و نیازی به سپردن وثیقه برای ایشان نیست.»

بر اساس این گزارش، جلسه رسیدگی به پرونده آقای ساختمانگر  روز  پنج شنبه ۱۱ مهرماه، در شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج، به ریاست قاضی «موسی شاه گلدی آل باقر» برگزار و برای آزادی موقت این فعال کارگری وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادرشده بود.

ساعت ۹ شب چهارشنبه ۱۳ شهریورماه، با هجوم مأموران اداره اطلاعات سنندج به خانه باغ سید علی حسینی در روستای اربغلو سقز،  آقای ساختمانگر بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج جهت بازجویی منتقل‌شده بود.

پیش‌تر نیر منابع آگاه به کمپین اطلاع داده بودند: «مأموران امنیتی، روز پنج شنبه هفتم شهریورماه نیز به‌قصد بازداشت آقای ساختمانگر به منزل ایشان وارد می‌شود، اما به دلیل عدم حضور ایشان، مأموران پس از جستجوی کامل منزل و ضبط برخی از لوازم شخصی محل را ترک می‌کند.»

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید