طی یک هفته، دست کم پنج زندانی در ایران اعدام شدند

از روز چهارشنبه هفته گذشته تا روز سه‌شنبه هفته جاری، حکم اعدام دست‌کم پنج زندانی که بابت اتهامات مربوط به «قتل عمد»، «مواد مخدر» و «تجاوزبه عنف » به اعدام محکوم‌شده بودند، در زندان های رجایی شهر کرج، زنجان، سنندج و بندرعباس به اجرا در آمد.

بر اساس گزارش منتشر شده در وب سایت حقوق بشر ایران، روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه، حکم یک زن و  مرد در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.

هویت مرد اعدام شده علیرضا مهماندوست از بند ۷ احراز شده است که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود. اما هویت زنی که در این روز اعدام شده است، مشخص نیست. همچنین معلوم نیست این زن از کدام زندان برای اجرای حکم به رجایی شهر منتقل شده بود. از آنجا که به گفته منابع مطلع، شاکیان این زن در هنگام اجرای حکم حضور داشتند، به نظر می‌رسد وی نیز با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود.

صبح روز پنج‌شنبه ۱۸ مهر ماه، یک زندانی در زندان مرکزی سنندج اعدام شد. هویت این زندانی که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود عالم کریمی، حدودا ۵۰ ساله، اهل مریوان احراز شده است. عالم کریمی از ۱۰ سال پیش با این اتهام در زندان بسر میبرد.

پیش‌تر یک منبع مطلع در این خصوص به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «عالم کریمی به اتهام قتل خواهر زاده خود بازداشت و به اعدام محکوم شده بود».

بنا به گزارش ایسنا و به نقل از رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، صبح روز شنبه ۲۰ مهر ماه، حکم اعدام یک زندانی که  از سال ۱۳۹۳ بازداشت و در زندان مرکزی بندرعباس بسر می‎برد در موحطه زندان به اجرا درآمد. هویت این زندانی که با اتهام «تجاوز به عنف» به اعدام محکوم شده بود (الف. س) اعلان شده است.

صبح روز سه‌شنبه ۲۳ مهر ماه، حکم اعدام یک زندانی در زندان مرکزی زنجان به اجرا درآمد. هویت این زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود، بهمن پرویزی اهل میاندوآب احراز شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «بهمن از سال ۱۳۹۳ به همراه دو نفر دیگر به اتهام ۶۵ کیلو مواد [نوع مواد نامعلوم] بازداشت شد و هر سه نفر در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شدند. اما از این میان تنها حکم بهمن اجرا شد و دو همجرمش همچنان در بند هستند».

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید