تداوم بی‌خبری از شهروند بازداشت‌شده اهل ماهشهر

علی‌رغم آنکه ۲۰ روز از بازداشت یک شهروند اهل ماهشهر گذشته‌است، کماکان خبری از او در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهدی حساکره، شهروند ساکن ماهشهر شامگاه دوشنبه ۸ مهرماه ۹۸، از سوی نیروهای امنیتی در منزل مسکونی‌اش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌است.

طی این مدت خانواده این شهروند عرب اهل ماهشهر نتوانسته‌اند اطلاعی از وضعیت او کسب کنند و دلیل بازداشت یا محل نگهداری وی کماکان مشخص نیست.

آقای حساکره برای کاری شخصی مدتی پیش به ترکیه سفر می‌کند و حدود ۳ هفته قبل به ایران بازمی‌گردد و دو روز بعد از ورود به ایران بازداشت می‌شود.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت:‌ «مهدی حساکره، متولد ۱۳۷۴، متاهل و اهل ماهشهر دو روز بعد از اینکه از ترکیه به ایران آمده‌بود، در منزل شخصی‌اش از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.»

ماموران امنیتی در زمان بازداشت، تعدادی از لوازم شخصی مانند تلفن همراهش را نیز ضبط می‌کنند.

نزدیکان آقای حساکره می‌گویند او در خصوص وضعیت حقوق بشر، مسائل روز اجتماعی استان خوزستان، فساد مسئولان، در جلسات شهری صحبت می‌کرد یا مطالبی در همین خصوص در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد و ممکن است دلیل بازداشت او همین باشد، با این حال تا این لحظه خانواده او نتوانسته‌اند اطلاعی از محل نگهداری او به دست بیاورند و همین موضوع باعث نگرانی آن‌ها شده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید