محمد عثمان دامنی با وثیقه آزاد شد

محمد عثمان دامنی، شهروند اهل ایرانشهر که در اواخر شهریورماه، توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت‌شده بود، با تأمین وثیقه به‌صورت موقت آزاد شد.

بر اساس گزارش منتشرشده در وب‌سایت کمپین فعالین بلوچ، روز گذشته یک شنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۹۸، محمد عثمان دامنی با تأمین وثیقه یکصد میلیون تومانی به‌صورت موقت آزاد شد.

مأموران اداره اطلاعات زاهدان، روز چهارشنبه ۲۷ شهریور، آقای دامنی را بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان منتقل کردند.

پس از بازداشت این شهروند روز پنج شنبه ۲۸ شهریور، مأموران امنیتی برای بازرسی به منزل شخصی وی مراجعه کردند، اما از دلایل بازداشت و محل نگهداری وی اطلاعاتی در آن زمان در اختیار خانواده وی قرار ندادند.

یک منبع مطلع در رابطه با بازداشت آقای عثمان دامنی می گوید: «محمد عثمان یک چشمش را در دوره دبیرستان از دست داد و به توصیه دکتر برای درمان و عمل جراحی برای جلوگیری از نابینایی کامل رفته بود که توسط مأموران لباس شخصی امنیتی بدون حکم قضایی ربوده شد.»

تا این لحظه از دلیل بازداشت و موارد اتهامی آقای دامنی اطلاعات دقیقی در دست نیست.

مولوی فضل الرحمن کوهی امام‌جمعه پشامگ، مولوی عبدالغفار نقشبندی امام‌جمعه راسک و کاک حسن امینی از چهرهای مذهبی اهل سنت نیز طی سخنرانی و انتشار بیانیه‌هایی خواهان آزادی وی شده‌ بودند.

پدر محمد عثمان دامنی، مولوی محمدابراهیم دامنی، یکی از مخالفان جمهوری اسلامی بود که ده سال از عمر خود را در زندان وکیل‌آباد مشهد در تبعید گذرانده  و در تصادفی جان خود را ازدست‌داده است. برخی فعالان بلوچ این تصادف را که منجر به مرگ وی شده را دست داشتن نیروهای امنیتی در حذف فیزیکی این روحانی سنی مذهب می‌دانند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید