فرهاد سلمانپور به مکانی نامعلوم منتقل شد

فرهاد سلمانپور ظهیر که روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه ۹۸، از سوی ماموران امنیتی در تهران بازداشت شده بود به مکانی نامعلوم منتقل شده‌است.

نزدیکان فرهاد سلمانپور که در زندان اوین به‌سر می‌برد، می‌گویند مقامات قضایی او را بعد از برگزاری دومین جلسه بازپرسی‌اش به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

یکی از نزدیکان آقای سلمانپور به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت: «طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دو بار او را به یکی از شعب بازپرسی دادسرای امنیت اوین منتقل کردند و پس از دومین بازجویی به مکان نامعلومی و احتمالا بند دو الف مستقر در زندان اوین منتقل کرده‌اند.»

این فرد اضافه کرد: «فرهاد روز سه‌شنبه پیش از انتقال برای بازپرسی در آخرین تماس تلفنی اش گفت که اگر تماسی نگرفتم من‌را به مکان دیگری منتقل کرده‌اند.»

همچنین آقای سلمانپور در تماس تلفنی خود به خانواده‌اش گفته‌است که روز دوشنبه مقامات قضایی او را با روح‌الله زم مدیر آمدنیوز که به تازگی در عراق بازداشت و به ایران بازگردانده شده، روبه‌رو کرده‌اند.

این منبع مطلع همچنین گفت: «خانواده آقای سلمانپور از روز سه‌شنبه دیگر اطلاعی از او ندارند و می‌گویند با استناد به گفته‌های او احتمالا به بند دو الف مستقر در زندان اوین منتقل شده‌باشد.»

فرهاد سلمانپور ظهیر روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه ۹۸، از سوی ماموران امنیتی در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

او روز دوشنبه ۱۵ مهرماه از بند انفرادی به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.

پیش‌تر گفته شده‌بود که وی به اتهام فراری دادن سعید ملکپور بازداشت شده، مطلبی که آقای ملکپور آن‌را تکذیب کرده و گفته‌بود: «هیچ کس از خروجم از ایران خبر نداشت.»

پیش‌از این نیز خانواده آقای سلمانپور برای پیگیری پرونده به زندان اوین مراجعه کرده‌بودند و در پاسخ به آن‌ها گفته شد که پرونده او به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین ارجاع شده‌است.

پیش‌تر به آقای سلمانپور اتهامات “توهین به رهبری” و “فراری دادن سعید ملکپور” تفهیم شده‌بود و در جلسات بازپرسی اتهام “ارتباط با روح‌الله زم موسس آمدنیوز” و “اجتماع و تبانی علیه نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به پرونده او اضافه‌شده‌است.

فرهاد سلمانپور ظهیر پیش از این نیز چندین بار با اتهاماتی از قبیل “اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی جمهوری اسلامی”، “تبلیغ علیه نظام”، “تشویش اذهان عمومی” و “توهین به مقدسات” بازداشت، دادگاهی و زندانی شده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید