بازداشت شماری از شهروندان در تبریز در حاشیه برگزاری مراسم درگذشت غلامرضا امانی

شماری از شهروندان تبریزی در حاشیه برگزاری مراسم درگذشت غلامرضا امانی بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز جمعه ۳ آبان‌ماه ۹۸، هم‌زمان و در حاشیه برگزاری دهمین سالگرد درگذشت غلامرضا امانی، از فعالان ترک (آذربایجانی)، شماری از شهروندان از سوی ماموران اداره اطلاعات در تبریز بازداشت شدند.

تا این لحظه هویت شش نفر از بازداشت‌شدگان به نام‌های جلیل بیگ محمدی، رسول رضوی، یوسف رضوی، بابک حسینی مقدم، شهروز برزگر و شاهین برزگر محرز شده‌است.

بنا به گزارش منابع محلی شاهین و شهروز برزگر با هجوم ماموران اداره اطلاعات به خانه پدری‌شان در تبریز دستگیر شده‌اند. همچنین گفته‌می‌شود؛ نیروهای امنیتی شهروز برزگر را هنگام بازداشت مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

چهار نفر دیگر نیز هنگام حضور بر سر مزار غلامرضا امانی در محل آرامستان بقائیه در تبریز دستگیر شده‌اند.

دهمین سالگرد درگذشت مهندس غلامرضا امانی قرار بود ظهر امروز جمعه بر سر مزار وی در آرامستان بقائیه  تبریز برگزار شود و فعالان مدنی در شبکه‌های اجتماعی از روزهای گذشته در خصوص آن اطلاع رسانی کرده‌بودند.

گفته می‌شود با توجه به حضور نیروهای امنیتی در اطراف مزار مهندس امانی، احتمالا شمار بازداشت‌شدگان افزایش یابد.

غلامرضا امانی، فارغ‌التحصیل مهندسی کشاورزی از دانشگاه تبریز در ۳ آبان‌ماه ۸۷ به همراه دو برادر دیگرش به نام‌های جعفر و کریم امانی در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داد. از آن زمان فعالان ترک (آذری) بارها گفته‌اند که جان باختن او تصادفی نبوده‌است و از سوی نیروهای امنیتی و ناشناس برنامه‌ریزی شده‌بود و طی ده سال اخیر برپایی مراسم سالگرد این شهروند اهل تبریز همراه با تنش و بازداشت بوده‌است.

آرامستان بقائیه، نام گورستانی در بخش جنوبی محله مارالان تبریز است که مردم محلی آن را با عنوان گورستان مارالان می‌شناسند.

۱ دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل