زمان دادگاه ندا ناجی از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر مشخص شد

neda_Naji-kampain.infi-

زمان جلسه رسیدگی به اتهامات ندا ناجی که از روز جهانی کارگر تا کنون در زندان به صورت بلاتکلیف در بازداشت به‌سر می‌برد، مشخص شد.

بنا بر اطلاع منابع مطلع و بر اساس ابلاغیه شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه جلسه رسیدگی به اتهامات ندا ناجی در ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۲۲ آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

روز دوشنبه ۱۷ تیرماه ۹۸، طی یک جلسه بازپرسی در دادسرای اوین اتهامات «اجتماع و تبانی»، «تبلیغ علیه نظام»، «اخلال در نظم عمومی» و «تمرد از دستورات ماموران» به وی تفهیم شده‌بود.

ندا ناجی، در یازدهم اردیبهشت‌ماه برابر با روز جهانی کارگر بازداشت و ۲۵ خردادماه از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد و روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

خانم ناجی در زندان قرچک ورامین در اعتراض به رفتار نامناسب پرسنل زندان و عدم اجرای اصل تفکیک جرائم دست به اعتصاب ملاقات زده‌بود.

پیش‌تر به ندا ناجی، در زندان قرچک ورامین از سوی یک زندانی و یک بار دیگر از سوی پرسنل زندان حمله شده‌‌بود.

عفو بین‌الملل همزمان با سالروز تولد ندا ناجی، فعال حقوق کارگری با راه اندازی کارزاری اینترنتی از مقامات قضایی جمهوری اسلامی خواست که این زندانی به همراه عاطفه رنگریز، آنیشا اسداللهی و مرضیه امیری سه فعال دیگر حقوق کارگران، بی هیچ قید وشرطی آزاد شود.

روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با اول ماه می، روز جهانی کارگر و در پی فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی و دانشجویان برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی، کارگران، بازنشستگان و جمعی از شهروندان در گروه‌های مختلف در مقابل مجلس حضور یافتند. این اجتماع با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و شماری از شهروندان بازداشت شدند.

همه بازداشت‌شده‌ها به مرور به قرار کفالت یا سپردن وثیقه آزاد شدند، اما عاطفه رنگریز، ندا ناجی و مرضیه امیری، از جمله کسانی هستند که کماکان در زندان به‌سر می‌برند.

عاطفه رنگریز به ۱۱ سال و شش ماه زندان و مرضیه امیری به ۱۰ سال و نیم زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده‌است و ندا ناجی کماکان در زندان به‌سر می‌برد.

آنیشا اسداللهی نیز از جمله کسانی‌است که در روز جهانی کارگر بازداشت و با قرار کفالت به صورت موقت آزاد شد، اما روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد دوباره از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد. دادگاه آنیشا اسداللهی برگزار شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید