امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی‌فرد و ساناز الهیاری از زندان آزاد شدند

امیر امیرقلی، امیر حسین محمدی‌فرد و ساناز الهیاری، سه تن از اعضای نشریه گام به صورت موقت از زندان آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از بازداشت شدگان هفت‌تپه، ساناز الهیاری، امیر امیرقلی و امیرحسین محمدی‌فرد اعضای تحریریه نشریه گام عصر شنبه چهارم آبان با سپردن وثیقه تا زمان صدور رای دادگاه تجدیدنظر به صورت موقت از زندان اوین آزاد شده‌اند.

امیرحسین محمدی فرد، سر دبیر نشریه گام، ساناز الهیاری و امیر امیرقلی از اعضای تحریریه این نشریه هر کدام به ۱۸ سال، حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

مأموران امنیتی شامگاه ۱۹ دی‌ماه ۹۷ امیرحسین محمدی فرد و همسرش ساناز الهیاری را بازداشت کردند. علاوه بر آنها،‌ عسل محمدی و امیر امیرقلی، از دیگر اعضای تحریریه این نشریه دانشجویی نیز به ترتیب ۱۳ آذر و ۲۴ دی بازداشت شده‌بودند.

عسل محمدی به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز انتقال یافت. او ۱۵ دی ۹۷ با قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد، اما مجددا در روز یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸، پس از حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، بازداشت شد.

اعضای نشریه گام در تاریخ‌های ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ۹۸ به شعبه هفتم بازپرسی زندان اوین برای اخذ آخرین دفاعیات فراخوانده شدند و پرونده آنها به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فرستاده شده است.

همگی اعضای بازداشت شده نشریه گام متهم به «ارتباط با گروه‌ها و احزاب معاند»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «تشکل گروه به قصد بر هم زدن امنیت ملی» هستند. پیش از این در بازجویی‌های به این افراد گفته شده بود آنها با گروه کمونیستی کارگری در ارتباط هستند. علاوه بر آنها، سپیده قلیان، فعال کارگری، اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه و علی نجاتی، کارگر بازنشسته و فعال کارگری از اعضای دیگر این پرونده هستند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید