قطع آب زندان زنان قرچک ورامین و تهدید زندانیان زن به شلاق زدن

از چند روز گذشته آب زندان قرچک ورامین قطع است و شرایط بسیار حاد و غیر انسانی به زنان زندانی در گرمای این فصل تحمیل شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حدودا ۴ روز است که آب زندان قرچک ورامین قطع می باشد و زنان زندانی از استحمام محروم و استفاده از سرویسهای بهداشتی را تقریبا غیر ممکن نموده است.
زنان زندانی در این زندان در سوله هایی زندانی می باشند که فاقد تهویه بوده و وسایل خنک کننده در آن بسیار محدود می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران با انتشار این خبر اعلام داشته که در این سولەها که چندین برابر ظرفیت آن زنان زندانی نگهداری می شوند حتی نفس کشیدن در این محیط سخت می باشد و از طرفی دیگر درجه حرارت بالای این فصل شرایط را غیر قابل تحمل و طاقت فرسا نموده است.
همچنین طبق این گزارش از روز گذشته از بلندگوهای بند، زنان زندانی را تهدید به شلاق زدن در صورت خوردن و نوشیدن غذا در زمان روزه می کنند. در این سولەها تقریبا حریم خصوصی برای زنان زندانی وجود ندارد و زنان زندانی با لباسها و حداقل وسایل موجود اقدام به جداسازی فضا برای خود نموده اند.عوامل خبرچین و پخش کننده مواد مخدر در زندان و سرکوب کنندگان زندانیان زن که خود روزه دار نیستند دائم زنانی را که روزه نیستند را مورد اذیت و آزار قرار می دهند و آنها را تهدید می کنند.
بنابه این گزارش شرایط غیر انسانی این زندان که بیشتر به اردوگاەهای مرگ شباهت دارد زنان زندانی را از حداقل حقوق انسانی خویش محروم نموده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید