دبیر کل و اعضای بازداشت‌شده جبهه دموکراتیک ایران آزاد شدند

حشمت اله طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران و سه تن دیگر از اعضای این تشکل به نام‌های پرویز سفری، محمد رستمی و سید محمد میرسلطانی که در هنگام عزیمت به پاسارگاد جهت برگزاری گرامیداشت روز کورش، توسط نیروهای امنیتی در مسیر راه بازداشت‌شده بودند، پس از ساعاتی بازداشت و بازجویی آزاد شدند.

اعضای جبهه دموکراتیک، صبح روز سه شنبه در ایست بازرسی که بعد از شهرستان آباده، توسط نیروهای امنیتی ایجاد شده بود، بازداشت و پس از ساعاتی تحت‌الحفظ به اصفهان منتقل و آزاد شدند.

بر اساس گزارش منتشر شده در کانال تلگرامی جبهه دموکراتیک ایران، بازداشت این افراد توأم با «خشونت فیزیکی و ضرب و شتم» از سوی مأموران امنیتی صورت گرفته است.

همچنین پس از بازداشت حشمت اله طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک، منزل وی توسط نیروهای امنیتی در تهران در غروب همان روز سه شنبه ساعت هفت، مورد بازرسی قرارگرفته و برخی از لوازم شخصی وی نیز لپ‌تاپ، تبلت، تلفن همراه و … توسط مأموران ضبط ‌شده است.

برخی دیگر از اعضای جبهه دموکراتیک نیز طی روزهای گذشته از طریق تماس تلفنی به نهادهای امنیتی احضار و مورد بازجویی قرارگرفته و به آن‌ها گفته‌شده بود که از حضور در این مراسم پرهیز کنند.

از سال ۹۵ به بعد و به دنبال تجمع هزاران تن برای شرکت در مراسم گرامیداشت روز کوروش در پاسارگاد، نیروی انتظامی هر ساله جاده‌های منتهی به آرامگاه وی را مسدود می‌کند.

حشمت اله طبرزدی از چهره‌های منتقد حکومت و رهبر اسلامی ایران است که سابقه بیش از ١۵ سال زندان را در پرونده خود به همراه دارد.

حشمت طبرزدی از دهه ۷۰ تاکنون بارها بدلیل فعالیت‌های سیاسی و مدنی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و در بازداشتگاه توحید، بند دو الف اطلاعات سپاه و بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات تحت بازجویی و “شکنجه‌های جسمی و روحی” قرارگرفته است.

آخرین بار آقای طبرزدی صبح روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ درحالی‌که برای دیدار با دکتر محمد ملکی، فعال سیاسی از خانه خارج‌شده بود، توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و عصر روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۵ با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

روز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۵ جلسه رسیدگی به پرونده آقای طبرزدی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مشااله احمدزاده برگزار شد و این فعال سیاسی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۶ سال حبس محکوم و در تاریخ ۲۳ ابان ۱۳۹۶ این پرونده جهت رسیدگی نهایی به شعبه ۳۶ تجدید نظر دادگاه انقلاب ارجاع شد.

پرویز سفری از دیگر اعضای این جبهه نیز تا کنون بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در نهادهای امنیتی مورد بازجویی‌های طولانی مدت قرار گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید