مهدی حساکره شهروند عرب به صورت موقت آزاد شد

مهدی حساکره، شهروند عرب ساکن ماهشهر پس از گذشت یک‌ماه بازداشت به صورت موقت با سپردن وثیقه از بازداشتگاه اطلاعات سپاه اهواز آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهدی حساکره، فعال مدنی ساکن ماهشهر روز چهارشنبه ۸ آبان‌ماه ۹۸ با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه اهواز آزاد شد.

دیدار چند تن از فعالان اهوازی با مهدی حساکره پس از آزادی

آقای حساکره، شامگاه دوشنبه ۸ مهرماه ۹۸، از سوی نیروهای امنیتی در منزل مسکونی‌اش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌بود و در طول دوران بازداشت اتهامات «نشر اکاذیب» و «تشویش اذهان عمومی» به او تفهیم شده‌بود.

در طول این مدت خانواده این شهروند عرب اهل ماهشهر نتوانسته‌بودند اطلاعی از وضعیت او کسب کنند و در نهایت سی‌ام مهرماه با پیگیری‌هایی که کردند متوجه شدند که در بازداشتگاه اطلاعات سپاه به‌سر می‌برد.

آقای حساکره برای کاری شخصی مدتی پیش به ترکیه سفر می‌کند و چندی بعد به ایران بازمی‌گردد و دو روز بعد از ورود به ایران بازداشت می‌شود.

یک منبع مطلع در خصوص بازداشت آقای حساکره به کمپین گفته‌بود:‌ «مهدی حساکره، متولد ۱۳۷۴، متاهل و اهل ماهشهر دو روز بعد از اینکه از ترکیه به ایران آمده‌بود، در منزل شخصی‌اش از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.»

ماموران امنیتی در زمان بازداشت، تعدادی از لوازم شخصی مانند تلفن همراهش را نیز ضبط کرده‌بودند.

پیش‌ از این نزدیکان آقای حساکره گفته‌بودند؛ “او در خصوص وضعیت حقوق بشر، مسائل روز اجتماعی استان خوزستان، فساد مسئولان، در جلسات شهری صحبت می‌کرد یا مطالبی در همین خصوص در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرده‌است.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید