اولدوز قاسمی، امیر ستاری و جواد احمدی در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شدند/ سند

دادگاه تجدید نظر استان آذربایجانی غربی اولدوز قاسمی، امیر ستاری‌رئوف و جواد احمدی یئکانلی سه فعال ترک (آذربایجانی) را از اتهامات وارده تبرئه کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به مستشاری حسین حقی و روح‌اله محبوبی، با صدور حکمی اولدوز قاسمی، امیر ستاری‌رئوف و جواد احمدی یئکانلی سه تن از فعالان ترک (آذربایجانی) را که در حاشیه برگزاری مراسم دوازدهمین سالگرد جان باختگان اعتراضات خرداد ۸۵ در گلزار شهدای شهرستان نقده مورد اتهام قرار گرفته‌بودند، تبرئه کرد.

این حکم روز شنبه ۱۱ آبان‌ماه ۹۸ به آن‌ها ابلاغ شد.

این دادگاه در پی اعتراض معاون دادستان نسبت به تبرئه این افراد در دادگاه بدوی برگزار شده بود که در نهایت دادگاه تجدید نظر نیز حکم دادگاه بدوی را عینا تائید و به فعالین دستگیر شده ابلاغ کرد.

در حکم دادگاه تجدید نظر آورده شده: «دلایل و مستندات موجهی که به اساس رسیدگی و اصدار رأی خدشه وارد نماید نیست».

پیش‌تر و در پی شکایت معاون دادستان ارومیه و بر اساس احضاریه ابلاغ‌شده توسط سامانه الکترونیکی قوه قضاییه به این سه فعال ترک (آذرباجانی) از آن‌ها خواسته‌شده‌بود که روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۱۳۹۸، جهت رسیدگی به اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در مراسم غیرقانونی و داشتن مدارک فرقه‌گرایی” در شعبه دادسرای عمومی و دادگاه انقلاب این شهر حاضر شوند.

جواد احمدی‌یئکانلی، اهل خوی، امیر ستاری‌رئوف، اهل تبریز و اولدوز قاسمی، اهل ارومیه  پیش‌تر در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهرستان نقده به ریاست قاضی «کیومرثی» محاکمه شده و از اتهام وارده تبرئه شده بودند.

این رای روز شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹٨ در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان نقده به آن ها ابلاغ شده بود.

در تاریخ ۴ خردادماه ۹۷، این سه شهروند، به همراه چند تن دیگر از فعالان آذربایجان غربی در مراسم دوازدهمین سالگرد جان باختگان اعتراضات خرداد ۸۵ در گلزار شهدای شهرستان نقده و پس از اتمام مراسم توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ساعاتی بعد همه بازداشت شدگان به غیر از این سه، آزاد شدند.

این سه فعال تُرک (آذربایجانی) نیز چند روز بعد به قرار وثیقه و تا زمان تشکیل دادگاه بصورت موقت آزاد شدند.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات مطروحه این پرونده در ۲۶ دی‌ماه ۹۷ و بدون حضور امیر ستاری که در زندان تبریز در حال گذراندن محکومیت خود است برگزار شده بود.

بیشتر بخوانید:

احضار سه فعال مدنی به دادگاه انقلاب نقده/ سند

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات، بازداشت شدگان مراسم چهارم خرداد نقده برگزار شد

احضار سه فعال مدنی به دادگاه انقلاب نقده

دادگاه سه فعال مدنی در شهرستان نقده برگزار شد

سه فعال مدنی در دادگاه شهرستان نقده تبرئه شدند

سه فعال مدنی در دادگاه شهرستان نقده تبرئه شدند

گزارشی از وضعیت امیر ستاری زندانی در اعتصاب غذا در زندان تبریز؛ صدور حکم ۵ سال زندان

اولدوز قاسمی، فعال مدنی ساکن ارومیه به تحمل‌ یک‌سال حبس تعزیری محکوم شد

احضار اولدوز قاسمی فعال مدنی ساکن ارومیه به دادگاه تجدیدنظر/ سند

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید