بر اثر شلیک مستقیم، یک جوان سوخت بر بلوچ کشته شد

براثر شلیک مستقیم نیروهای انتظامی در استان سیستان و بلوچستان موسوم به مرصاد، یک جوان بلوچ از ساکنین منطقه لاشار کشته شد.

بر اساس گزارش منتشرشده در وب‌سایت فعالین بلوچ، روز دو شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸، ناصر جاوشیری شهروند بلوچ در مسر دو راهی  سیف‌آبادـ لاشار براثر شلیک مستقیم گلوله مأموران نیروی انتظامی (مرصاد) کشته شد.

به گفته منابع آگاه به کمپین بلوچ: «ساعت ۵ و نیم بعدازظهر روز دوشنبه ۱۳ آبان، ناصر جاوشیری درحالی‌که  تنها چند گالن خالی سوخت به همراه داشته است در دو راهی سیف آباد_ لاشار نرسیده به پل سرمیچ توسط شلیک مستقیم مأموران  نیرو انتظامی مرصاد کشته‌شده است.»

مولوی عبدالصمد ساداتی، امام‌جمعه اهل سنت سراوان پیش‌تر طی نامه‌ای  اعتراضی سرگشاده به احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان  خواستار رسیدگی به کشتار سوخت بران بلوچ  شده بود.

در قسمتی از این نامه نوشته شده بود، «سوختبری شغل نیست اما در نبود شغل و از روی ناچاری به جای سرقت و دزدی و ارتکاب ناهنجاری های دیگر این کار را اختیار کرده اند. مافیای سوخت سازمان یافته تا کنون مورد تعرض قرار نگرفته بلکه بیشتر قشر ضعیف و فقیر جامعه مورد هدف قرار گرفته است. آیا برای کسی که نان آور خانواده است و سرمایه اش همین خودرو مدل پایین است ، این گونه برخوردها در نبود شغل؛ انصاف و عدالت است؟»

به گفته فعالان بلوچ، علیرغم اعتراضات نمایندگان مجلس، علما و حتی تجمعات خیابانی مردم، کشتار سوخت بران در سیستان و بلوچستان کماکان در حال اجراست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید