اکبر لکستانی شهروند دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی به بیمارستان دیگری منتقل شد

اکبر لکستانی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی که روز شنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۸، بازداشت و پیش از این به دلیل صدمات ناشی از اعتصاب غذا به بیمارستان امام خمینی ارومیه منتقل شده‌بود، به بیمارستان اعصاب و روان رازی منتقل شده‌است.

وضعیت روحی و جسمانی اکبر لکستانی به دلیل فشارهای ناشی از بازداشت و بازجویی، نامناسب گزارش شده و همچنین گفته می شود به دلیل افسردگی شدید شب گذشته از بیمارستان امام خمینی به بیمارستان اعصاب و روان رازی ارومیه منتقل شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت: «اکبر لکستانی به دستور مقامات قضایی شامگاه چهارشنبه ۱۵ آبان‌ماه از بیمارستان امام خمینی به بیمارستان رازی منتقل شده‌است.»

از طرف دیگر این شهروند دو تابعیتی حق ملاقات با نزدیکان خود را ندارد.

این منبع افزود: «خانواده آقای لکستانی تلاش کردند تا با او ملاقات کنند، اما بدون اینکه به آن‌ها پاسخ قانع کننده‌ای داده‌شود، اجازه ملاقات داده نمی‌شود و همین موضوع نگرانی خانواده او را دو چندان کرده‌است.»

پیش‌تر وضعیت عمومی وی وخیم گزارش شده‌بود و از آنجایی که این شهروند به دیابت مبتلاست باید روزانه به طور منظم انسولین مصرف کند، اما مسئولان زندان به این موضوع بی‌توجهی می‌کنند.

اکبر لکستانی، شهروند دو تابعیتی محبوس در زندان ارومیه از روز ۲۷ مهرماه در اعتراض به عدم رسیدگی درمانی  و همچنین عدم رسیدگی به وضعیت پرونده‌اش اعتصاب غذای خود را آغاز کرد و روز جمعه ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۸، به دلیل وضعیت وخیم جسمانی به بیمارستان امام خمینی ارومیه منتقل شده‌بود.

آقای لکستانی به دلیل عدم دسترسی به دارو و نیاز به تزریق انسولین به ناچار دست به اعتصاب غذا زده‌بود.

پاهای او در زمان بازداشت به شدت کبود شده و در طول دوران اعتصاب غذا به شدت دچار ضعف شده‌بود.

او پس از ۱۴ روز بنا به اصرار نزدیکانش، پس از انتقال به بیمارستان به اعتصاب غذای خود پایان داد.

رضا لکستانی فرزند اکبر لکستانی به کمپین گفته‌بود: «برای آزادی موقت پدرم از سوی شعبه ششم بازپرسی وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی صادره شده‌، اما علیرغم تأمین وثیقه از سوی خانواده، بازپرس با بهانه‌های متفاوت از قبول وثیقه سر باز زده‌است.»

شعبه شش بازپرسی دادسرای انقلاب ارومیه به ریاست بازپرس سارخانلو، اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «خروج غیرقانونی از مرز» را به آقای لکستانی تفهیم کرده است.

اکبر لکستانی، روز شنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۸، پس از ورود به خاک ایران، در مرز «سرو» توسط مأموران اطلاعات سپاه ارومیه بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل‌شده و روز ۱۲ مهرماه پس از پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شد.

اکبر لکستانی رییس شورای شهر شوط از توابع ماکو در اوایل سال ۸۶ بابت اتهامات «توهین به مسئولین نظام» و «فعالیت تبلیغی برعلیه نظام» بازداشت و پس از یک ماه با تأمین وثیقه ۴۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزادمی شود.

دلایل اتهامی رییس شورای شهر شوط در آن زمان، سخنرانی در مسجد جامع این شهر برای عدم استقبال مردم از رئیس جمهور(احمدی نژاد) در شهریور سال ۸۵ و همچنین ارسال لیست کشته شدگان و زخمی های حوادث شهرهای آذربایجان با سربرگ شورای شهر شوط و امضا و مهر شورای شهر شوط به سازمان ملل و همچنین مصاحبه با رسانه های خارجی و اعتراض بخاطر رد صلاحیت خود در شورای اسلامی دوره سوم بصورت علنی در صحن مجلس شورای اسلامی عنوان شده بود.

دادگاه انقلاب خوی در دی‌ماه سال ۸۶ آقای لکستانی را به سه سال زندان محکوم کرد که وی به دلیل بیماری های متعدد و وخامت حال جسمانی و همچین گزارش پزشک معتمد زندان و گزارشات پزشک قانونی با وثیقه از زندان ماکو به مرخصی اعزام و پس از مدتی به دلیل فشارهای وارده از سوی نیروهای امنیتی مجبور به ترک کشور می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید