محمدرضا مرادی زندانی سیاسی در حمایت از زندانیان نیازمند درمان دست به اعتصاب غذا زد

م‍حمدرضا مرادی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین در حمایت از آرش صادقی، سهیل عربی و زندانیان محروم از درمان دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمدرضا مرادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از روز جمعه ۱۷ آبان‌ماه ۹۸ اعتصاب غذای خود را آغاز کرده و در این خصوص نیز نامه‌ای نوشته‌است.

سهیل عربی، زندانی محبوس در زندان اوین نیز در حمایت از آرش صادقی اعتصاب غذای خود را آغاز کرده که پیش‌تر خبر آن در کمپین منتشر شده‌بود.

آقایان سهیل عربی و محمدرضا مرادی در حالی دست به اعتصاب غذا زده‌اند که هر دو آن‌ها خود نیازمند درمان هستند.

آقای مرادی هم‌زمان با آغاز اعتصاب غذای خود نامه‌ای نوشته و در آن گفته‌است که هدفش از این اعتصاب غذا “حمایت از آرش‌ها و سهیل عربی‌ها است که باید فورا به بیمارستان اعزام شوند، اما از آن محرومند.”

متن نامه محمدرضا مرادی که نسخه‌ای از آن در اختیار کمپین قرار گرفته عینا منتشر می‌شود.

به نام عشق، وطن، آزادی

به نام آزادی، که برایش عشقم را از دست داده و فدایش کردم.
به نام آزادی که برایش محبوسم .
اینجانب محمد رضا مرادی مبارزی محبوس در زندان اوین بند هشت، یک معترض، معترضی که حال چندان مساعدی ندارد اما این اعتراض به خاطر حال و احوال نامساعد خودم نیست، بلکه اعتراض دارم به محبوس شدن آرش و آرش‌ها، من معترضم به بیدادگری ها در این سرزمین، به زنجیر کشیدن آزادی خواهان، معترضم به اعزام نکردن آنان به بیمارستان جهت درمان همچون آرش و آرش ها و سهیل عربی ها، در حالی که زندانیان غارتگری که به جرم اختلاس در اینجا هستند پس از اعلام بیماری و رسیدگی فوری و اعزام به بیمارستان فورا تحت درمان قرار می گیرند اما آنانی که به فکر آباد کردن زادگاهشان بوده اند از درمان محروم اند. من معترضم به دلیل اعزام نکردن آرش صادقی به بیمارستان جهت نیاز مبرم و فوری به درمان. هرآینه آرش صادقی که ماه هاست از بیماری سرطان رنج می برد در وضعیتی بحرانی به سر می برد و فورا باید تحت درمان قرار گیرد. همچنین معترضم به دلیل اعزام نکردن سهیل عربی برای درمان به بیمارستان. سهیل عربی که در خرداد ۹۸، مورد شکنجه شدید قرار گرفت و از ناحیه بیضه دچار مصدومیت ترومای بلانت شده و رنج می برد نیاز به اعزام فوری به بیمارستان دارد و باید تحت درمان قرار گیرد، حال راهی جز اعتصاب تر و خشک نمی بینم تا شاید ذره ای از رنج های آرش ها و سهیل ها را بچشم و تا زمانی که آنان را به بیمارستان منتقل نکرده و تحت درمان قرار نگیرند طعم این رنج ها را میچشم تا شاید از این دنیای بی عدالت رهایی یابم.

محمدرضا مرادی
زندان اوین
۱۷ آبان ۹۸

محمدرضا مرادی، نویسنده این نامه که در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان اوین است، پیشتر از سوی دادگاه بدوی با چند اتهام در مجموع به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده‌بود.

قاضی مقیسه رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران در سال ۹۴ آقای مرادی را از بابت اتهامات «اهانت به مقدسات، توهین به رهبری و نگه‌داری فیلم‌های مستهجن» به ترتیب به سه سال، دو سال و یک سال حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم بعدتر در شعبه ۳۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تائید شد که با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، سه سال از این حکم قابل اجرا است.

این زندانی سیاسی ۲۸ تیرماه ۹۸ از سوی نیروهای امنیتی جهت اجرای حکم در منزل مسکونی‌اش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

آقای مرادی اولین بار در اسفند ۹۲ به دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بازداشت و مدتی را در بند ۲ الف اطلاعات سپاه در زندان اوین تحت بازجویی بود و پس از ۱۵ روز با سپردن وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

گزارش شده که این زندانی سیاسی در طول روند دادرسی از حق داشتن وکیل محروم بوده و قاضی مقیسه در روز دادگاه به او اجازه دفاع و صحبت کردن نداد.

گفتنی است که محمدرضا مرادی به دلیل تصادف در یک سانحه رانندگی از ناحیه مچ دست، کمر، ستون فقرات دچار صدمات جدی شده و در پای راست او نیز پلاتین کار گذاشته شده است. او همچنین به بیماری کلیوی دچار است و در طول دوران بازداشت به دلیل ضرب و جرح در ناحیه زانو آسیب جدی دیده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید