پرونده سازی جدید علیه فعال کارگری در بند؛ جعفر عظیم زاده به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین منتقل شد

جعفر عظیم زاده، رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که در حال گذراندن دوران شش سال محکومیت خود در بند هشت زندان اوین است، به شعبه دوم دادسرای امنیت اوین منتقل و برای وی پرونده جدیدی بخاطر انتشار یک فایل صوتی در اعتراض به احکام صادره علیه کارگران تشکیل داده شد.

بر اساس گزارش منتشر شده در اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز گذشته شنبه، ۱۸ آبان جعفر عظیم زاده را از بند هشت زندان اوین به شعبه دوم بازپرسی ناحیه ۳۳ انتقال داده و در یک جلسه بازپرسی به ایشان اعلام داشته اند که پرونده ی جدیدی علیه وی بدلیل فایل صوتی که در اعتراض به احکام صادره علیه کارگران از سوی جعفر عظیم زاده منتشر شده بود تشکیل شده است.

اخیراً فایلی صوتی از رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر شده است که در آن به احکام صادره علیه اعضای اتحادیه و دستگیرشدگان هفت تپه و سایر کارگران بازداشتی اعتراض نموده بود.

به گفته اتحادیه آزاد کارگران ایران، جعفر عظیم زاده در این جلسه دادگاه خطاب به بازپرس پرونده تماماً از محتوای صحبت های خویش و انتشار فایل صوتی دفاع نموده و اعلام داشته که قطعاً ما به اتهامات امنیتی که علیه کارگران و فعالان صنفی منتصب می‌گردد اعتراض داشته و در این خصوص سکوت نخواهیم کرد.

ایشان در دفاعیات خود اعلام کرده است که زمانی که حقوق و مطالبات کارگران پرداخت نمی‌گردد و کارگر به این بی حقوقی اعتراض می نماید چرا باید به اتهام اقدام علیه امنیت ملی متهم گردد؟ مگر این امنیت ملی امنیت سرمایه داران و غارتگران است که دسترنج کارگران را به یغما برده و ماه ها حقوق و دستمزد کارگر را به گرو میگرند؟

کارگران با فعالیتهای صنفی شان تنها امنیت سرمایه داران دزد و استثمارگر را به خطر انداحته اند و به این امر افتخار می کنند اما امنیت سرمایه داران نمی تواند امنیت ملی باشد.

وی خطاب به بازپرس شعبه اعلام کرده است که دادگاه دادنامه صادره علیه ایشان را علناً منتشر نماید تا جامعه بدانند که کجای فعالیتهای ایشان اقدام علیه امنیت کشور است و فعالیتهای او و دیگر کارگران زندانی تماماً در راستای دفاع از حقوق خود و هم طبقه ای هایشان بوده است.

جعفر عظیم زاده در اسفندماه سال ۱۳۹۳ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی  با اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم عمومی» به ۶ سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها محکوم شد که این حکم از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تایید شد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۴ در پی ابلاغیه از سوی شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۳۳ اوین، جهت تحمل شش سال زندان خود را به دادسرای مستقر در زندان اوین معرفی و به بند هشت این زندان منتقل شد.

این فعال کارگری پس از تحمل ۶۴ روز اعتصاب غذا در ساعت ۸ شب روز پنج شنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۵ با قول مساعد جهت اعاده دادرسی، رسیدگی عادلانه به پرونده‌اش و اعطای مرخصی به اعتصاب غذای خود پایان داد و در پی وخامت جسمانی در بیمارستان آتیه بستری شد.

آقای عظیم زادهع مجددا عصر روز سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، توسط مأموران کلانتری ۱۱ فردیس کرج بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید