اولین واکنش مقامات خوزستان نسبت به “مرگ مشکوک” شاعر معترض اهوازی

شاعر معترض اهوازی که مرگ او “مشکوک” گزارش شده‌بود، روز جاری به خاک سپرده شد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان ادعا کرده که او در اثر سکته فوت شده و اخبار منتشر شده در خصوص “درگذشت مشکوک” وی را “ناآگاهی رسانه‌های خارج‌نشین” عنوان کرده‌است.

رضا نجفی مهر مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان مدعی شده: «طبق اخباری که به دست ما رسیده حسن حیدری بر اثر سکته فوت شده است و از آنجایی که یکی از شاعران معروف اهواز بود طرفداران وی برای عرض تسلیت در منطقه تجمع کردند.»

سعید حاجیان فرماندار شادگان نیز گفته‌است: «در حال حاضر در سطح شهرستان شادگان امنیت مطلوب و فوق‌العاده است و وضعیت شهر آرام است.»

علی‌رغم تمام این ادعاها منابع محلی به کمپین می‌گویند که اعتراض‌ها در خصوص فوت این شاعر معترض عرب کماکان ادامه دارد.

شب گذشته و امروز ویدئوهای زیادی مبنی بر اعتراض شهروندان اهوازی به مرگ مشکوک این شاعر معترض در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌است.

حسن حیدری شاعر و فعال فرهنگی عرب اهل اهواز سحرگاه روز یک‌شنبه ۱۹ آبان‌ماه ۹۸، به دلیل وخامت حالش به بیمارستان شفا در اهواز منتقل شده‌بود و صبح همان روز در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

فعالان حقوق بشر عرب معتقدند که “فوت او مشکوک بوده‌است.”

این شاعر معترض در شهریورماه ۱۳۹۷ با تامین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی پس از حدود یک‌ماه بازداشت به صورت موقت و تا پایان دادرسی از زندان شیبان اهواز آزاد شده‌بود.

حسن حیدری، ۲۰ مردادماه ۹۷ از سوی ماموران اداره اطلاعات بازداشت و روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان شیبان اهواز آزاد شده‌بود.

مطلب مرتبط:

اعتراض شهروندان اهوازی به “درگذشت مشکوک” یک شاعر معترض

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید