عباس سحاگى، خواننده اهوازی به همراه شماری از شهروندان عرب بازداشت شد

عباس سحاگی، خواننده معروف اهوازی، به همراه شماری از شهروندان عرب در جریان برگزاری مراسم خاک‌سپاری حسن حیدری شاعر معترض توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان، روز گذشته تعدادی از شهروندان اهوازی توسط نیروهای امنیتی و انتظامی در این مراسم بازداشت‌ شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸، عباس سحاگی خواننده معروف اهوازی به همراه شماره از شهروندان در جریان برگزاری مراسم خاک‌سپاری حسن حیدری، شاعر معترض عرب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

از روز یکشنبه ۱۹ آبان در پی درگذشت «مشکوک» حسن حیدری شاعر شعرهاى حماسى و ملى در بیمارستانی در اهواز، چند منطقه این شهر شاهد اعتراض شماری از شهروندان بوده است. روز دوشنبه ۲۰ آبان و همزمان با تشییع جنازه حسن حیدری، اعتراضات به صورت گسترده در منطقه کوت عبدالله در اهواز ادامه یافت.

حسن حیدری شاعر و فعال فرهنگی عرب اهل اهواز سحرگاه روز یک‌شنبه ۱۹ آبان‌ماه ۹۸، به دلیل وخامت حالش به بیمارستان شفا در اهواز منتقل می‌شود و صبح همان روز جان خود را از دست می‌دهد.

منابع محلی می‌گویند “درگذشت او مشکوک بوده‌است.”

حسن حیدری، ۲۰ مردادماه ۹۷ از سوی ماموران اداره اطلاعات بازداشت و روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان شیبان اهواز آزاد شده‌بود.

سردار حیدر عباس زاده شامگاه دوشنبه در گفتگو با ایرنا مدعی شده است که حدود ساعت ۱۵:۳۰ بعد از ظهر جمعیتی در حدود ۸۰۰ تا یک هزار نفر مقابل منزل پدر این شاعر برای برگزاری مراسم تجمع کردند که با حرکت به سمت قبرستان کوت عبدالله تعدادی افراد سودجو در بین جمعیت از این موقعیت سوء استفاده کرده و با سنگ پرانی به یکی از بانک‌های این شهرستان و به آتش کشیدن چند حلقه لاستیک اختلال در رفت و آمد خودرو‌ها در اتوبان اصلی شهرستان کارون به وجود آوردند.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان: تمامی عوامل نیروی انتظامی و اطلاعاتی با حضور به موقع در موقعیت‌های درنظر گرفته شده منطقه را تحت کنترل قرار دادند و همین عامل باعث شد با کمترین خسارت مالی و بدون خسارت جانی با همکاری مردم این شهرستان اوضاع آرام و تعدادی از عوامل محرک ناآرامی شناسایی و دستگیر شوند.

رضا نجفی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان، روز دوشنبه گفت که آقای حیدری بر اثر سکته فوت کرده است.

وی درباره تجمع معترضان نیز مدعی شد که طرفداران آقای حیدری «برای عرض تسلیت در منطقه تجمع» کرده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید