مرتضی نظری سدهی، زندانی سیاسی بدلیل شرایط نامناسب همسرش در زندان قرچک دست به اعتصاب غذا زد

وکیل مدافع مرتضی نظری سدهی از اعتصاب غذای این زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین خبر داد.

عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان زنان قرچک در رابطه  با وضعیت همسر این زندانی زهرا زارع سراجی، عدم دسترسی به تماس تلفنی و انتقال همسرش به زندان اوین ازجمله خواسته‌های و از دلایل اعتصاب غذای این زندانی عنوان‌شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مرتضی نظری سدهی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.

علی شریف‌زاده، وکیل مدافع مرتضی نظری سدهی و همسرش زهرا زارع سراجی طی یادداشتی که روز گذشته دوشنبه ۲۰ آبان در صفحه خود منتشر کرده می‌نویسد:

«مرتضی نظری سدهی، در زندان اوین بواسطه نقض حقوق همسرش در زندان زنان قرچک ، اعتصاب غذا کرد . رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان زنان قرچک ، دسترسی به تلفن و انتقال همسرش به زندان اوین ازجمله خواسته های او میباشد .اعتصاب غذای این زندانی در اعتراض به عدم انتقال همسرش، زهرا زارع سراجی، به زندان اوین و نگهداری وی بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان قرچک ورامین و عدم دسترسی به تلفن ، صورت گرفته است.موکلم زهرا زارع سراجی، در تاریخ ۶ مهرماه ۹۸ در پی حضور در شعبه اجرای احکام شهرستان بهارستان بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود.»

در ادامه یادداشت این وکیل دادگستری آمده است: «زهرا  زارع سراجی در مهرماه سال ۹۷ به همراه ۳ متهم دیگر این پرونده از جمله همسرش مرتضی نظری سدهی توسط دادگاه انقلاب بهارستان محاکمه شده بودند. طی حکم صادره توسط این دادگاه مرتضی نظری سدهی به اتهام “تشکیل گروه غیرقانونی”، “نشر اکاذیب در فضای مجازی” و “تبلیغ علیه نظام” مجموعا به ۱۳ سال حبس تعزیری، ۲ سال تبعید و جزای نقدی و زهرا زارع سراجی از بابت همین اتهامات به ۸ سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شده بودند.
در بهمن ماه سال گذشته دادگاه تجدید نظر پس از برگزاری جلسه دادرسی ، کاهش حکم موکلینم را تائید کرد و بر اساس این حکم به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شدند.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید