حسین طبرزدی از بازداشت پدرش حشمت طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران خبر داد/ فایل صوتی

حشمت اله طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران روز جاری در پی حضور در گردهمایی با عنوان میتینگ پارک لاله، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

همچنین بر اساس گزارش‌های ارسال‌شده به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای گذشته برخی از اعضای جبهه دموکراتیک ایران به دلیل اعلام این فراخوان در شبکه‎ های اجتماعی بازداشت و یا به نهادهای امنیتی احضار شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸، حشمت اله طبرزدی دبیر کل جبهه دموکراتیک توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بر اساس فراخوانی که پیش‌تر از سوی جبهه دموکراتیک ایران با شعار نه به فقر، نه به جنگ و نه به دیکتاتوری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌صورت گسترده منتشرشده است از مردم خواسته‌شده بود که در روز سه شنبه ۲۱ آبان در میتینگ پارک لاله حضور یابند.

حسین طبرزدی فرزند حشمت اله طبرزدی در گفتگوی با کمپین ضمن تأیید خبر بازداشت پدرش گفت: «پدرم طی روزهای گذشته به همراه دوستانشان قرار بود در میتینگ پارک لاله شرکت داشته باشد که متأسفانه از ظهر امروز از وضعیت ایشان اطلاعی نداریم و به‌احتمال بسیار فراوان  توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده است.»

فرزند حشمت طبرزدی در ادامه گفت: «هفته گذشته حکم شش سال زندان پدرم پس از سه سال توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تأیید شده بود، اما این بازداشت از بابت حضور ایشان در گردهمایی پارک لاله بوده است.»

روز هفتم آبان حشمت اله طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران به همراه پرویز سفری، علی رستمی و سید محمد میر سلطانی از اعضای این تشکل، هنگام عزیمت به پاسارگاد جهت برگزاری گرامیداشت روز کورش هخامنشی، توسط نیروهای امنیتی در مسیر راه بازداشت‌شده بودند.

همچنین ساعت ۷ بعدازظهر روز سه شنبه هفتم آبان، مأموران امنیتی با ورود به منزل آقای طبرزدی و پس از بازرسی کامل منزل برخی از لوازم شخصی از قبیل کتب، لپ تاپ، تبلت و… ضبط کردند.

آقای طبرزدی صبح روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ درحالی‌که برای دیدار با دکتر محمد ملکی، فعال سیاسی از خانه خارج‌شده بود، توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و عصر روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۵ با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

روز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۵ جلسه رسیدگی به پرونده آقای طبرزدی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مشااله احمدزاده برگزار شد و این فعال سیاسی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۶ سال حبس محکوم و در تاریخ ۲۳ ابان ۱۳۹۶ این پرونده جهت رسیدگی نهایی به شعبه ۳۶ تجدید نظر دادگاه انقلاب ارجاع شد.

حشمت طبرزدی دیر کل جبهه دموکراتیک ایران از دهه ۷۰ تاکنون بارها بدلیل فعالیت‌های سیاسی و مدنی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و در بازداشتگاه توحید، بند دو الف اطلاعات سپاه و بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات تحت بازجویی و “شکنجه‌های جسمی و روحی” قرارگرفته است.

روابط عمومی جبهه دموکراتیک ایران نیز روز جاری با انتشار گزارشی از بازداشت و احضار شماری از اعضای جبهه دموکراتیک ایران در رابطه با برگزاری میتینگ پارک لاله خبر داده است.

در این گزارش آمده است، وز گذشته علی رستمی از اعضای جبهه دموکراتیک ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. همچنین برخی از اعضای این جبهه، طی تماس تلفنی جهت پاسخگویی به نهادهای امنیتی در استان‌های تهران، البرز، فارس، خراسان رضوی و استان مرکزی احضار شدند. در این تماس‌های تلفنی که با تهدید همراه بوده است از اعضای جبهه دموکراتیک خواسته‌شده تا از حضور در میتینگ پارک لاله که قرار بود در روز ۲۱ آبان ماه در پارک لاله تهران برگزار شود، خودداری به عمل آورند.

محمدرضا خسروی، پرویز سفری، سید محمد میر سلطانی، محمد رضا خوانساری و بابک صفری طی تماس تلفنی به ستاد خبری اداره اطلاعات استان البرز، ابراهیمی حسن‌زاده به ستاد خبری استان فارس، امیر مسعود اکبرآبادی به ستاد خبری استان مرکزی و منصور فرجی، اسماعیل مفتی زاده و حشمت اله طبرزدی به نهادهای امنیتی در تهران احضار شدند. همچنین مأموران امینی شهر یونسی از توابع بجستان استان خراسان از سفر هاشم امینی برای حضور در میتینگ پارک لاله ممانعت به عمل‌آورده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید