سه تن از بازداشتگان میتینگ پارک لاله با تامین قرار آزاد شدند/ تداوم بازداشت راحله راحمی پور و ژیلا مکوندی در بند دو الف ـ سپاه

عشرت بستجانی، زهرا رفیعی و رضا حضرتی از بازداشت‌شدگان میتینگ پارک لاله، با تأمین قرار ۳۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان اوین آزاد شدند. علیرغم صدور قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی برای ژیلا مکوندی و راحله راحمی پور از مادران پارک لاله و از دیگر بازداشت شدگان این میتینگ، کماکان در بند دوـ الف اطلاعات سپاه پاسداران مستقر در زندان اوین بسر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸، عشرت بستجانی، زهرا رفیعی و رضا حضرتی با تأمین قرار ۳۰ میلیون تومانی از زندان اوین به‌صورت موقت آزاد شدند.

یک منبع مطلع در این رابطه به کمپین گفت: «جلسه بازپرسی این افراد در شعبه اول دادسرای امنیت اوین برگزار و برای عشرت بستجانی، زهرا رفیعی و رضا حضرتی قرار ۳۰ میلیون تومانی صادر و برای خانم راحمی پور و مکوندی نیز قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از سوی بازپرس شعبه صادره شده است.»

چهار تن از اعضای مادران پارک لاله به نام‌های ژیلا مکوندی، عشرت بستجانی، زهرا رفیعی و راحله راحمی پور به همراه رضا حضرتی در روز سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در پی حضور در گردهمایی پارک لاله، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

بر اساس فراخوانی که پیش‌تر از سوی جبهه دموکراتیک ایران با شعار “نه به فقر، نه به جنگ و نه به دیکتاتوری” در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود از مردم خواسته‌شده بود که در روز سه‌شنبه ۲۱ آبان در میتینگ پارک لاله حضور یابند.

حسین طبرزدی فرزند حشمت اله طبرزدی در گفتگوی با کمپین از بازداشت پدرش در این روز خبر داده‌بود: «پدرم طی روزهای گذشته به همراه دوستانشان قرار بود در میتینگ پارک لاله شرکت داشته باشد که متأسفانه از ظهر امروز از وضعیت ایشان اطلاعی نداریم و به‌احتمال بسیار فراوان  توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده است.»

آقای طبرزدی پس از چند ساعت بازداشت شب گذشته آزاد شد.

علی رستمی یکی دیگر از اعضای جبهه دموکراتیک از افرادی است که بازداشت او تایید شده‌است و کماکان در بازداشت به‌سر می‌برد.

همچنین منابع مطلع از بازداشت کوتاه مدت محمد رضا خوانساری، محمد(بابک) صفری و محمد رضا خسروی از اعضای جبهه دموکراتیک ملک خبر داده‌اند.

محمد صفری، شهروند معترض و از اعضای جبهه دموکراتیک ایران، در شهریور ماه بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی» توسط  شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به یک سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

طی روزهی اخیر شماری از اعضای جبهه دموکراتیک ایران در رابطه با برگزاری میتینگ پارک لاله به نهادهای امنیتی احضار یا بازداشت شدند.

برخی از اعضای این جبهه، طی تماس تلفنی جهت پاسخگویی به نهادهای امنیتی در استان‌های تهران، البرز، فارس، خراسان رضوی و استان مرکزی احضار شدند. در این تماس‌های تلفنی که با تهدید همراه بوده است از اعضای جبهه دموکراتیک خواسته‌شد تا از حضور در میتینگ پارک لاله که قرار بود در روز ۲۱ آبان ماه در پارک لاله تهران برگزار شود، خودداری به عمل آورند.

محمدرضا خسروی، پرویز سفری، سید محمد میر سلطانی، محمد رضا خوانساری و بابک صفری طی تماس تلفنی به ستاد خبری اداره اطلاعات استان البرز، ابراهیمی حسن‌زاده به ستاد خبری استان فارس، امیر مسعود اکبرآبادی به ستاد خبری استان مرکزی و منصور فرجی، اسماعیل مفتی زاده و حشمت اله طبرزدی به نهادهای امنیتی در تهران احضار شدند. همچنین مأموران امینی شهر یونسی از توابع بجستان استان خراسان از سفر هاشم امینی برای حضور در میتینگ پارک لاله ممانعت به عمل‌آورده است.

روز هفتم آبان نیز حشمت اله طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران به همراه پرویز سفری، علی رستمی و سید محمد میر سلطانی از اعضای این تشکل، هنگام عزیمت به پاسارگاد جهت برگزاری گرامیداشت روز کورش هخامنشی، توسط نیروهای امنیتی در مسیر راه بازداشت‌شده بودند.

گزارش: آرون عسکری

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید