سپیده قلیان دوباره بازداشت شد

سپیده قلیان، فعال مدنی بار دیگر و پس از حضور در تجمعات سراسری بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

تلگرام «کمپین دفاع از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه»، خبر داده‌است که خانم قلیان شامگاه شنبه ۲۵ آبان‌ماه ۹۸ بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش،‌ بازداشت این فعال کارگری همراه با خشونت و ضرب و جرح بوده‌است.

ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن خانم قلیان در میان معترضان نوشته‌ای در اعتراض به گرانی بنزین در دست دارد و شعار می‌دهد: «نه زندان نه تهدید دیگر اثر ندارد.»

طی روزهای گذشته در ایران به دلیل افزایش سه برابری نرخ بنزین مردم به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را نشان داده‌اند. این اعتراضات در حالی کماکان ادامه دارد که بر اثر تیراندازی نیروهای یگان ویژه و ضد شورش به مردم صدها شهروند کشته و زخمی شده‌اند.

سپیده قلیان پیش‌تر در روز یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۷ بازداشت و روز شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸، با سپردن وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شده‌بود.

سپیده قلیان، یکی از متهمان هفت‌تپه که به ۱۹ سال و نیم زندان محکوم شده‌است، از روز یکشنبه ۲۸ مهرماه در زندان قرچک ورامین در اعتصاب غذای خشک بود و از بامداد روز جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ با وعده مسئولان زندان مبنی بر رسیدگی به خواسته‌هایش به اعتصاب غذای خود پایان داده‌بود.

سپیده قلیان ابتدا در ۲۷ آبان‌ماه ۹۷ بازداشت و در آذرماه با تأمین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزاد شده‌بود، اما دوباره در روز یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۷ در اهواز بازداشت شد و یک‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، از زندان سپیدار اهواز به زندان اوین منتقل شده‌بود.

این شهروند خبرنگار در هشتم اردیبهشت در حالی به زندان اوین منتقل شد که در همان روز اسماعیل بخشی و امیر (علی) امیرقلی نیز به همراه چند متهم دیگر به زندان اوین منتقل شده‌بودند.

پیش‌تر گزارش شده‌بود که در این جلسه بازپرسی، ۴ اتهام از “جمله فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور”، “همکاری با گروهای معاند” و “اخلال در نظم عمومی” به خانم قلیان تفهیم شده‌است.

خانم قلیان از سوی دستگاه قضایی به ۱۹ سال و نیم زندان محکوم شده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید