مشکلات شدید جسمی سعید حسین‌زاده در زندان اوین

«سعید حسین‌زاده» زندانی سیاسی بند ۸ زندان اوین، از مشکلات شدید تنفسی و رماتیسم مفاصل رنج می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «سعید حسین‌زاده» زندانی سیاسی بند ۸ زندان اوین، از مشکلات جسمی، تنفسی و رماتیسم مفاصل رنج می‌برد و مسوولین زندان از درمان پزشکی و رسیدگی به وی امتناع می‌ورزند.

منبع موثقی درباره این زندانی گفته: “سعید حسین‌زاده در روزهای ۲۵ تا ۲۷ خردادماه ۱۳۹۴، به مدت ۳ روز دچار حملات قلبی و تنفسی شده است و به دنبال آن به بیمارستان خارج از زندان اعزام شده است.”

این منبع در ادامه افزود: “انتقال این زندانی به بیمارستان با لباس زندان و همراه با بدرفتاری مامورین بوده که این زندانی به نشانه اعتراض اعلام کرده است از رفتن مجددا به بیمارستان امتناع می‌کند.”

این زندانی سیاسی که به تازگی به دلیل نبود مراقبت‌های پزشکی و امکانات بهداشتی در زندان، دچار رماتیسم مفاصل شده است ومسوولین برای مداوای او اقدامی نکرده‌اند.

«سعید حسین‌زاده» در شهریورماه ۱۳۹۳، به همراه چند فعال مدنی دیگر بازداشت و به بند ۲ الف سپاه پاسداران زندان اوین منتقل شد و مورد بازجویی قرار گرفت. او بعدها همراه تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی به بند ۸ زندان اوین که جزو بدترین بند این زندان است، منتقل شد.

این زندانی سیاسی اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست «قاضی مقیسه»، به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری”، به تحمل ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. او هم‌اکنون در انتظار بررسی پرونده‌اش در مرحله تجدید نظر است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید