پنجمین روز از اعتراضات، اظهارات یک فعال مدنی از وضعیت امروز تهران/ فایل صوتی

اعتراضات به گران شدن سه برابری بنزین از روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه آغاز شده و طی آن تا کنون ده‌ها تن کشته و صدها شهروند زخمی و هزاران نفر در شهرهای مختلف ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

سرویس اینترنت و ارتباط با شبکه جهانی در ایران از روز شنبه ۲۵ آبان، تاکنون به دلیل آغاز اعتراضات به افزایش قیمت بنزین از سوی مقامات حکومت قطع شده است.

گفته می‌شود این اعتراضات کماکان در برخی از شهرهای ایران ادامه دارد، اما بدلیل عدم دسترسی به اینترنت و ارتباط با شبکه جهانی امکان مخابره اخبار و تصاویر از سوی معترضان صورت نمی گیرد.

یک  فعال مدنی ساکن تهران در گفتگویی با کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از مشاهدات خود طی امروز و روزهای گذشته می گوید:  «فضای شهر تهران به‌شدت امنیتی و پر از مأمور است، امروز نیروهای جدیدی که لباس‌های متفاوتی داشتند به گروهای سرکوبگر اضافه شدند. روز گذشته مناطق شرق تهران مثل  تهران‌پارس و نارمک خیلی شلوغ شده بود و مردم آتش روشن کرده بودند. فیلم و عکس‌های زیادی از اعتراضات موجود است ولی به دلیل قطعی اینترنت قادر به ارسالش نیستیم. تعداد زخمی‌ها و بازداشتی‌ها بسیار زیاد است و بر اساس تحقیقات و گفته‌های دیگر  شهروندان دیشب خبردار شدیم که تعداد بسیار زیادی از بازداشتی‌ها که در بینشان افراد زخمی هم وجود داشتند را به سمت زندان بزرگ تهران منتقل کردند.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید