چند تن از فعالان ترک (آذربایجانی) در اردبیل و تبریز بازداشت شدند

دست‌کم ۵ تن از فعالان ترک (آذربایجانی) در تبریز و اردبیل بازداشت و به مکان های نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه داوود شیری، ایوب شیری، روزبه پیری و یاشار پیری ساکن تبریز در منازل شخصی خود یا محل کارشان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شدند.

همچنین در همین روز میثم جولانی از فعالان ترک (آذربایجانی) ساکن اردبیل توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و جرح بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

به گفته منابع مطلع آقایان ایوب شیری و داوود شیری حدود ساعت ۱۰ صبح روز یک‌شنبه در محل کار خود و روزبه پیری و یاشار پیری نیز در منزل مسکونی‌ خود در تبریز بازداشت شده‌اند.

ماموران امنیتی هنگام بازداشت این افراد تعدادی از لوازم شخصی آن‌ها را نیز ضبط کرده‌اند. در پیگیری‌هایی که نزدیکان بازداشت‌شدگان ساکن تبریز کرده‌اند به آن‌ها گفته شده آن‌ها “به جرم اغتشاش” بازداشت شده‌اند.

تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی از محل نگهداری بازداشت شده‌ها در دست نیست.

از سوی دیگر طی روزهای اخیر و به خصوص روز یک‌شنبه ماموران امنیتی به منزل چند فعال ترک (آذربایجانی) یورش برده، ولی به دلیل عدم حضور آن‌ها در منزل موفق به بازداشت آن‌ها نشده‌اند. ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل این افراد لوازم شخصی آن‌ها را ضبط کردند.

اعتراضات به گران شدن سه برابری بنزین از روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه آغاز شد و در روزهای بعد شدت گرفت.

طی این اعتراضات تا کنون ده‌ها تن کشته و صدها شهروند زخمی و هزاران نفر در شهرهای مختلف ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل