افزایش شمار بازداشت‌شدگان در شهرهای شمال غرب ایران

شمار شهروندانی که در شهرهای مختلف شمال غرب ایران بازداشت شده‌اند، رو به افزایش است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸، علی عزیزی و سالار طاهری افشار از فعالان ترک (آذربایجانی) در ارومیه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

سیامک صیفی نیز از شهروندان ساکن مشکین‌شهر است که عصر روز دوشنبه ۲۷ آبان‌ماه بازداشت شده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل منتقل شده‌است.

همچنین بر اساس این گزارش طی روزهای یک‌شنبه و دوشنبه چند شهروند دیگر در شهرهای مختلف شمال غرب ایران بازداشت شده‌اند.

روز یکشنبه ۲۶ آبان‌ماه داوود شیری، ایوب شیری، روزبه پیری و یاشار پیری ساکن تبریز در منازل شخصی خود یا محل کارشان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شدند.

همچنین در همین روز میثم جولانی از فعالان ترک (آذربایجانی) ساکن اردبیل توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و جرح بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

بر اساس این گزارش تا این لحظه ده‌ها تن بازداشت‌شده‌اند یا منزل آن‌ها از سوی نیروهای امنیتی تفتیش شده‌است.

هویت ۱۲ نفر از بازداشت‌شده‌ها که از طرف کمپین احراز شده‌است عبارتند از:

۱- غفار رضائیان-زنجان،۲- داوود شیری-تبریز،۳- ایوب شیری-تبریز،۴- روزبه پیری-تبریز،۵- یاشار پیری-تبریز،۶- فراز نوروزی-تبریز،۷- توحید خادمی-میاندوآب،۸- احمد عابدی-میاندوآب،۹- میثم جولانی-اردبیل،۱۰- سیامک صیفی-مشگین‌شهر، ۱۱- علی عزیزی-ارومیه و ۱۲- سالار طاهری افشار-ارومیه

از سوی دیگر طی روزهای اخیر و به خصوص روز یک‌شنبه ماموران امنیتی به منزل چند فعال ترک (آذربایجانی) یورش برده، ولی به دلیل عدم حضور آن‌ها در منزل موفق به بازداشت آن‌ها نشده‌اند. ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل این افراد لوازم شخصی آن‌ها را ضبط کردند.

اعتراضات به گران شدن سه برابری بنزین از روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه آغاز شد و در روزهای بعد شدت گرفت.

طی این اعتراضات تا کنون ده‌ها تن کشته و صدها شهروند زخمی و هزاران نفر در شهرهای مختلف ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل