دو شهروند دیگر در ارومیه و تبریز بازداشت شدند

عباس مهرآسا و بابک حسینی مقدم دو تن از شهروندان در شهرهای ارومیه و تبریز بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک‌شنبه ۲۶ آبان‌ماه عباس مهرآسا در محل کسب خود در ارومیه و بابک حسینی مقدم در تبریز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

طی روزهای اخیر و همزمان با اعتراضات سراسری آبان‌ماه شمار زیادی از شهروندان و فعالان ترک (آذربایجانی) در شهرهای شمال غرب ایران بازداشت شده‌اند.

منابع کمپین اطلاع داده‌اند که اداره اطلاعات نقده در تماس تلفنی از برخی فعالان خواسته‌است که از منزل‌های خود خارج نشوند و در صورت مشاهده آن‌ها در سطح شهر بازداشت خواهند شد.

از سوی دیگر رسانه‌های داخل ایران از دستگیری ۳۰ نفر از معترضان تحت عنوان «لیدر اعتراضات »در تبریز خبر داده و گفته‌شده این بازداشت‌ها ادامه دارد.

هویت برخی افرادی که طی روزهای گذشته بازداشت شده اند عبارتند از:

۱- غفار رضائیان-زنجان،۲- داوود شیری-تبریز،۳- ایوب شیری-تبریز،۴- روزبه پیری-تبریز،۵- یاشار پیری-تبریز،۶- فراز نوروزی-تبریز،۷- توحید خادمی-میاندوآب،۸- احمد عابدی-میاندوآب،۹- میثم جولانی-اردبیل،۱۰- سیامک صیفی-مشگین‌شهر، ۱۱- علی عزیزی-ارومیه و ۱۲- سالار طاهری افشار-ارومیه، ۱۳- بابک حسینی مقدم-تبریز، ۱۴- عباس مهرآسا، ارومیه

اعتراضات به گران شدن سه برابری بنزین از روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه آغاز شد و در روزهای بعد شدت گرفت.

طی این اعتراضات تا کنون ده‌ها تن کشته و صدها شهروند زخمی و هزاران نفر در شهرهای مختلف ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

مطلب مرتبط:

چند تن از فعالان ترک (آذربایجانی) در اردبیل و تبریز بازداشت شدند

افزایش شمار بازداشت‌شدگان در شهرهای شمال غرب ایران

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید