مادر آتنا دائمی: “عده‌ای سعی دارند دریافت حکم سنگین آتنا را به مسایل امنیتی ربط دهند”

رنجنامه معصومه نعمتی مادر آتنا دائمی زندانی محبوس در بند نسوان اوین (۶)

«معصومه نعمتی» مادر «آتنا دائمی» فعال مدنی و حقوق کودکان کار و خیابان، در ادامه نامه‌های هفتگی خود در تازه‌ترین رنجنامه‌اش نوشته: “متاسفانه عده اندکی هم هستند که عمداً یا سهواً سعی دارند علت دریافت حکم سنگین آتنا را به مسایل امنیتی مرتبط کنند.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مادر این فعال مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین موسوم به بند نسوان، در روز ملاقات زندانیان در روز یکشنبه هر هفته، نامه‌ای را در صفحه رسمی “آتنا دائمی را آزاد کنید” منتشر می‌کند و درباره آخرین وضعیت دخترش و احساسات مادرانه‌اش می‌نویسد.

«معصومه نعمتی» در بخش دیگری از این رنجنامه نوشته: “من از همین جا نیز برای چندمین بار تکرار می‌کنم آتنای من هرگز خود را یک فعال سیاسی نمی‌دانسته و هیچ علمی هم در این زمینه نداشته و وابسته به هیچ گروه و حزبی هم نبوده است.”

«آتنا دائمی» فعال حقوق کودکان کار و خیابان ۲۷ ساله دارای مدرک دیپلم، شاغل در باشگاه انقلاب، که در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۳۹۳، توسط مامورین لباس شخصی در منزل پدری خود بازداشت شد و به بند ۲-الف سپاه پاسداران زندان اوین منتقل شد؛ پس از تحمل نزدیک به ۴ ماه بند انفرادی و بازجویی، در ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، به بند عمومی زنان (نسوان) در زندان اوین منتقل شد و در ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۳، در شعبه ۲۸ به ریاست قاضی «مقیسه» دادگاهی شد. او در ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، به ۱۴ سال زندان محکوم شد.

اتهامات این فعال مدنی، “اجتماع و تبانی بر ضد نظام برای تجمع کوبانی و تجمعاتی برای اعدام مانند تجمع اعتراضی برای اعدام ریحانه جباری و…”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری و مقدسات به دلیل گوش دادن به آهنگ‌های شاهین نجفی”، “مخالفت با حجاب اجباری” و “مخالفت با اعدام”، “اختفای ادله جرم برای رهایی متهم علی نوری” عنوان شده است.

این در حالی است که «آتنا دائمی» به علت نگهداری طولانی مدت در سلول انفرادی و شرایط بد بهداشتی بازداشتگاه و عدم دسترسی به هواخوری و نور آفتاب، هم دچار ناراحتی پوستی و ضعف شدید بینایی شده است و نیز پیگیری‌های خانواده این زندانی برای درمان خارج از زندان، بدون نتیجه بوده است.

این فعال کودک به دلیل فشارهای شدید عصبی، مجبور به مصرف داروهای آرام‌بخش شده و بهداری زندان نیز از تهیه این داروها سرباز زده است. خانواده این زندانی مجبور به تهیه این داروها در خارج از زندان شده‌اند.

چند بار در سال گذشته خانواده و وکیل این زندانی، آزادی وی با وثیقه را درخواست کرده بودند که هر بار قاضی «مقیسه» سرباز زده و تاکنون این درخواست را رد کرده است.

یک نسخه کامل از نامه «معصومه نعمتی» مادر «آتنا دائمی» که در صفحه رسمی این فعال مدنی و حقوق کودکان کار و خیابان منتشر شده در پی می‌آید.

من به همراه خانواده، آتنای عزیزم را ملاقات کردیم. حال جسمی و روحی‌اش کمی بهتر شده بود و خوشبختانه خونریزی معده‌اش تکرار نشده بود؛ هفته گذشته به اصرار من برای درمان و پیگیری علت خونریزی معده به بهداری مراجعه کرده بود که متاسفانه پزشک عمومی بهداری اقدامات لازم را انجام نداده بود و فقط به گفتن اینکه خونریزی معده به خاطر مشکلات اعصاب طبیعی می‌باشد، اکتفا کرده بود و مجددا داروهای آرام‌بخش تجویز کرده بود.

ما هم آنها را علی‌رغم میل باطنی تهیه کردیم و به زندان تحویل دادیم، ای کاش می‌شد همه انسان‌ها در هر مقامی که قرار می‌گیرند، قبل از اجرای هر دستوری، کمی به عواقب کارهایشان هم فکر کنند.

من، خانواده و آتنا از دریافت حکم سنگین ١۴سال حبس آتنا به شدت شوکه شدیم و دریافت این حکم تاثیر مستقیم بر جسم و روح ما گذاشته و خودم نیز در طول این مدت خیلی واضح و شفاف از حکم آتنا و اتهاماتش و مستندات اتهاماتش صحبت کردم. تعداد زیادی از دوستان ابراز همدردی کردند. شاید از ١۴سال کم نکردند؛ اما مرهمی شدن بر دل‌های ما و باعث آرامش روحی ما شدند، که من دست همه‌ی این عزیزان را می‌بوسم و سپاسگذارم. اما متاسفانه عده اندکی هم هستند که عمدا یا سهوا سعی دارند علت دریافت حکم سنگین آتنا را به مسایل امنیتی مرتبط کنند، من از همین جا نیز برای چندمین بار تکرار می‌کنم؛ آتنای من هرگز خود را یک فعال سیاسی نمی‌دانسته و هیچ علمی هم در این زمینه نداشته و وابسته به هیچ گروه و حزبی هم نبوده است.

آتنای من یک جوان عاشق وطنش هست که تلاش می‌کرد برای پیشرفت کشورش و از این جهت خود را فعال مدنی می‌داند و فعالیت‌هایی هم در زمینه دفاع از حقوق کودکان کار و خیابان، کودکان جنگ زده داشته است.

همیشه به داشتن آتنای عزیزم افتخار می‌کنم و تا زمانی که خدا به من عمر بدهد همراه با جگرگوشه‌ام خواهم بود.

معصومه نعمتی مادر آتنا دائمی

یکشنبه ۳۱ خردادماه ۱۳۹۴

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید