انور حسین پناهی فعال مدنی به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج احضار شد

انور حسین پناهی فعال مدنی کُرد به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج احضار و حدود دو ساعت بازجویی شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک‌شنبه ۱۰ آذرماه، انور حسین‌پناهی، فعال مدنی ساکن تهران به ستاد خبری اداره اطلاعات در سنندج احضار شد و صبح امروز پس از حضور در این اداره مورد بازجویی قرار گرفت.

به گفته منابع مطلع؛ “این فعال مدنی کُرد که در تهران زندگی می‌کند روز گذشته توسط ستاد خبری اطلاعات در استان کردستان احضار شده که باید از تهران به سنندج بیاید و برای پاسخ به برخی سوالات در این اداره حاضر شود.”

او امروز مدت دو ساعت مورد بازجویی قرار گرفت.

انور حسین پناهی از فعالان سیاسی و مدنی کُرد است که سال ۱۳۸۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و شش ماه در اداره اطلاعات شهر قروه تحت بازداشت و بازجویی بود. وی سپس در اواخر بهار سال ۸۷ به اتهام «محاربه و اقدام علیه امنیت ملی» به اعدام محکوم شد. حکم اعدام این فعال کُرد بعد از اعتراض نهادهای مدافع حقوق بشری در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ لغو شد. انور حسین پناهی پس از هفت سال از زندان آزاد و به دستور وزارت اطلاعات به ناچار برای زندگی به تهران رفت.

رامین حسین‌پناهى برادر کوچک انور حسین‌پناهی و فعال سیاسی ۲۴ ساله متولد روستای قروچای شهرستان دهگلان بود که سحرگاه روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ به همراه زانیار و لقمان مرادی دو زندانی سیاسی دیگر در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد و با گذشت یک سال و چند ماه از اعدام این فعال سیاسی کماکان از محل دفن وی خبری در دست نیست.

همچنین برادر دیگر انور حسین پناهی، افشین، فعال مدنی نیز که سابقه همکاری با نهادهای محیط زیستی را در کارنامه خود دارد، در آبان ماه ۱۳۹۶ در شعبه یکم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی سعیدی به اتهام برگزاری مراسم نوروز و همکاری با یکی از احزاب کردی به هشت سال و نیم زندان محکوم شد و هم اکنون در زندان مرکزی سنندج دوران محکومیت خود را می‌گذراند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید