ژیلا کرم‌ زاده مکوندی با وثیقه آزاد شد، تداوم بازداشت راحله راحمی پور

ژیلا کرم زاده مکوندی از بازداشت‌شدگان میتینگ پارک لاله با تأمین وثیقه به‌صورت موقت از زندان اوین آزاد شد. راحله راحمی پور که به همراه خانم مکوندی توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت‌شده بود علیرغم صدور وثیقه گفته می‌شود، کماکان در بند دو ـ الف این نهاد امنیتی مستقر در زندان اوین بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸، ژیلا کرم زاده مکوندی از بازداشت‌شدگان میتینگ پارک لاله با تأمین وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین به‌صورت موقت آزاد شد.

چهار تن از اعضای مادران پارک لاله به نام‌های ژیلا کرم‌زاده مکوندی، عشرت بستجانی، زهرا رفیعی و راحله راحمی پور به همراه رضا حضرتی در روز سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در پی حضور در گردهمایی پارک لاله، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

در آن زمان گزارش شده بود که ماموران اطلاعات سپاه، پس از بازداشت خانم راحمی پور و کرم‌زاده مکوندی به منزل این دو مراجعه کرده و پس از بازرسی منازل برخی از وسایل شخصی ازجمله تلفن همراه، تبلت و برخی وسایل شخصی آنها را ضبط کردند.

جلسه رسیدگی به پرونده  تمامی بازداشت شدگان میتینگ پارک لاله در شعبه اول بازپرسی دادسرای امنیت اوین برگزار شده بود.

روز چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸، عشرت بستجانی، زهرا رفیعی و رضا حضرتی با تأمین قرار ۳۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان اوین آزاد شدند. و گزارش شد بود که برای آزادی ژیلا کرم‌زاده مکوندی و راحله راحمی پور وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادره شده است.

بر اساس فراخوانی که پیش‌تر از سوی جبهه دموکراتیک ایران با شعار “نه به فقر، نه به جنگ و نه به دیکتاتوری” در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود از مردم خواسته‌شده بود که در روز سه‌شنبه ۲۱ آبان در میتینگ پارک لاله حضور یابند.

گزارش شده است که پیش از برگزاری متینگ پارک لاله، تنی چند از اعضای جبهه دموکراتیک از سوی نیروهای امنیتی احضار و یا بازداشت شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل