شرهان سرخی، فعال فرهنگی عرب با وثیقه آزاد شد

شرهان صرخی، شهروند عرب و از فعال فرهنگی مؤسسه نصر که پس از تجمعات اعتراضی فروردین‌ماه ۹۷ در اهواز، توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود، با تأمین وثیقه به‌صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸، شرهان صرخی از فعالان فرهنگی ساکن اهواز با تأمین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان مرکزی اهواز(شیبان) آزاد شد.

آقای صرخی پس از تجمعات فروردین‌ماه ۹۷ در اهواز که در اعتراض به پخش یک میان برنامه در شبکه دو صدای و سیمای جمهوری اسلامی (برنامه کلاه قرمزی)، صورت گرفته بود، توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شده بود.

در آن زمان گزارش‌شده بود که صدها تن از شهروندان و فعالان عرب توسط ماموران اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه و همچنین نیروی انتظامی، در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان بازداشت شدند.

یکی از یکی از فعالان مدنی اهواز که از نزدیک پرونده افراد بازداشت‌شده در اعتراضات را در آن زمان پیگیری می‌کرد به کمپین گفته بود: «بازداشت‌شدگان سه دسته هستند؛ افرادی که در خود تجمعات بازداشت شدند، افرادی که در محل کار و یا منزل خود بازداشت شدند و دسته سومِ دستگیرشدگان، از فعالان مدنی و سیاسی هستند که در روزهای پس از تجمعات زندانی شدند.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید