مخالفت با مرخصی سمانه نوروز مرادی زندانی سیاسی نیازمند درمان

نهادهای امنیتی از مرخصی درمانی سمانه نوروز مرادی، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین ممانعت می‌کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سمانه نوروز مرادی، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین که در حال سپری کردن دوران محکومیت ۳ سال و ۹ ماهه خود است به بیماری لوپوس مفصلی مبتلاست و سینه‌های او عفونت‌ کرده‌است، اما نهادهای امنیتی علی‌رغم تعیین وثیقه دستگاه قضاییه برای مرخصی او، بارها با درخواست مرخصی‌اش مخالفت کرده‌اند.

این زندانی زن سیاسی به دفعات درخواست مرخصی کرده‌ که هر بار با آن مخالفت شده‌است.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت:‌ «سمانه نوروز مرادی یکی از زندانیان زن محبوس در زندان اوین است که وضعیت جسمی بسیار نامناسبی دارد و به سه ماه و ۹ زندان محکوم شده. او به بیماری لوپوس دچار شده و سینه‌هایش به شدت عفونت کرده‌است. دستگاه قضایی برای مرخصی او وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی تعیین کرده، اما نهادهای امنیتی بدون ذکر هیچ دلیل موجهی با مرخصی او مخالفت می‌کنند.»

این منبع افزود:‌ «این زندانی در مهرماه ۹۸ پدر خود را از دست داد، اما آن‌زمان حتی یک‌روز هم به او مرخصی ندادند تا برای مراسم خاکسپاری پدرش حاضر شود.»

سمانه نوروز مرادی به بیماری‌های دستگاه گوارشی نیز مبتلاست و از زخم معده و ناراحتی روده رنج می‌برد و عدم دسترسی به داروهایش وضعیت او را وخیم‌تر کرده‌است.

خانم نوروز مرادی شهریور ۹۷ به اتهام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و فعالیت در تلگرام «کمپین بازگشت شاهزاده رضا پهلوی» از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شد و پس از مدتی با سپردن وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری او را به اتهام «حمایت از گروه‌های مخالف حکومت در شبکه‌های اجتماعی» به ۸ سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم کمی بعد با توجه به «تسلیم به رای» از سوی خانم نوروزی در دادگاه تجدیدنظر به ۳ سال و ۹ ماه کاهش یافت.

این زندانی سیاسی ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ جهت اجرای حکم بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید