حسن ممتاز سروستانی، شهروند بهایی با کاهش محکومیت از زندان آزاد شد

حسن ممتاز سروستانی، شهروند بهایی با کاهش محکومیت از زندان اوین آزاد شد. این شهروند اهل شیراز به دلیل  ارتباط با دانشگاه مجازی بهاییان در سال ۹۰ بازداشت و توسط دستگاه قضایی به پنج سال زندان محکوم‌شده بود.

آقای ممتاز سروستانی در زمان سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان‌های اوین و عادل‌آباد شیراز به دلیل ابتلا به بیماری‌های حاد قلبی، کلیوی و چشم، نیاز به رسیدگی‌ پزشکی در مراکز  خارج از زندان را داشته که مسئولان زندان به دلایل نامعلوم همواره از رسیدگی های درمانی به ایشان ممانعت می‌کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸، حسن ممتاز سروستانی، شهروند بهایی ساکن شیراز با کاهش محکومیت از زندان اوین آزاد شد.

این شهروند بهایی در خردادماه سال ۹۰ در یک اقدام هماهنگ به همراه ۳۹ شهروند بهایی در ارتباط با دانشگاه مجازی بهاییان در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، ساری، زاهدان، کرج بازداشت شد.

آقای ممتاز سروستانی، پس از اتمام مراحل بازجویی به همراه ۹ تن از شهروندان بهایی به نام های نازنین نیکو سرشت، عباس طائف، آزیتا رفیع‌زاده، طلوع گلکار، پیمان کوشکباغی، احمد گلزار، نگین قدمیان، نسیم باقری و احمد بهشتی در دادسرای شهید مقدس تهران حاضر شد.

او پس از اتمام مراحل نهایی وضعیت پرونده‌اش در شعبه ۳۱ دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد؛ حکم صادره در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر در آذرماه ۹۳ عینا تایید شد.

آقای ممتاز سروستانی از تاریخ ۷ دی ۹۶ برای تحمل ۵ سال زندان به دلیل تدریس ادبیات فارسی به دانشجویان محروم از تحصیلِ بهائی، عازم زندان عادل آباد شیراز شد.

این شهروند بهایی، روز سه‌شنبه ۷ اسفندماه ۹۷ از زندان عادل‌آباد شیراز به زندان اوین منتقل شده بود، نزدیکان این زندانی در آن زمان در این رابطه به کمپین گفته بودند : «دلیل انتقال او از زندان شیراز به زندان اوین “معالجه خارج از زندان” عنوان شده، اما چرا او را در شهر شیراز که محل زندگی خودش و سایر اعضای خانواده‌اش است، نگه نداشته‌اند!»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید