جلیل محمدی، فعال کارگری بازداشت شد

جلیل محمدی، فعال کارگری و از اعضای کمیته­ هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌­های کارگری، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان یاسی و مدنی،  روز سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸، جلیل محمدی، فعال کارگری  و شهروند کُرد ساکن سنندج در محل کارش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

مهرداد امین وزیری، فعال کارگری اهل سنندج در همین رابطه به کمپین گفت: «ساعت ده صبح روز سه شنبه آقای محمدی در محل کار خود در خیابان صفری سنندج، توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده است.»

از دلایل بازداشت و محل نگهداری آقای محمدی تا این لحظه اطلاعاتی در دست نیست.

به گفته آقای امین وزیری، این شهروند طی سال‌های ۹۰ تا ۹۴، به دلیل فعالیت‌های کارگری، بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به همین دلیل دچار مشکلات جسمانی شدیدی شده است.

روز دوشنبه ۱۷ اسفند ماه ۹۴، در آستانه ۸ مارس روزجهانی زن، ماموران امنیتی با یورش به منزل مادر «جلیل محمدی» فعال کارگری، پس از تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی نامبرده، از جمله کامپیوتر، موبایل، فلاش و کتاب‌ها، وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده بودند.

همچنین در خرداد ماه سال ۹۲، آقای محمدی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۳۲ بازداشت روز دوشنبه ۱۷ تیرماه ۹۲ با تامین وثیقه ۵۰ مییلون تومانی آزاد شده بود.

این فعال کارگری در تاریخ، ۲۶ خرداد ۹۱ به همراه جمعی از فعالان کارگری بازداشت و  از سوی دستگاه قضایی به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید