آخرین گزارش از وضعیت زوج زندانی، زهرا زارع سراجی و مرتضی نظر سدهی

زهرا زارع سراجی، زندانی محبوس در زندان قرچک که از تاریخ سوم آذرماه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و کمبود امکانات بخصوص عدم وجود آب سالم قابل شرب در این زندان دست به اعتصاب غذا زده بود روز یکشنبه ۱۰ آذرماه به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی به بهداری منتقل شد. خانم زارع سراجی، در تاریخ ۶ مهرماه ۹۸، در پی حضور در شعبه اجرای احکام شهرستان بهارستان بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل‌شده است.

مرتضی نظر سدهی، همسر این زندانی نیز که در حال گذراند دوران محکومیت خود در زندان اوین است به دلیل عدم تحقق وعده مسئولان قضایی مبنی به انتقال همسرش از زندان قرچک به زندان اوین از روز دوشنبه ۱۱ آذرماه، دوباره دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸، زهرا زارع سراجی، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک که از روز یکشنبه سوم آذرماه دست به اعتصاب غذا زده بود به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی به بهداری زندان قرچک منتقل شد.

بر اساس این گزارش خانم زارع سراجی، دچار بیماری صرع بود و می‌بایست روزانه در دو نوبیت قرص دپاکین مصرف کند.

مرتضی نظری سدهی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین و همسر این زندانی به دلیل عدم تحقق وعده مسئولان قضایی، مبنی بر انتقال همسرش از زندان قرچک به زندان اوین، از روز دوشنبه ۱۱ آذرماه، دوباره دست به اعتصاب غذا زده است.

این زندانی پیش‌تر و در  روز دوشنبه ۲۰ آبان، به دلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان زنان قرچک در رابطه با وضعیت همسر، عدم دسترسی به تماس تلفنی و عدم انتقال همسرش به زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بود که با وعده مسئولان زندان مبنی بر رسیدگی به این موضوع در تاریخ ۳۰ آبا، به اعتصاب غذای خود پایان داده بود.

علی شریف‌زاده، وکیل مدافع مرتضی نظری سدهی و همسرش زهرا زارع سراجی در صفحه شخص خود در رابطه با وضعیت حقوقی این زوج زندانی نوشته بود: «زهرا  زارع سراجی در مهرماه سال ۹۷ به همراه ۳ متهم دیگر این پرونده از جمله همسرش مرتضی نظری سدهی توسط دادگاه انقلاب بهارستان محاکمه شده بودند. طی حکم صادره توسط این دادگاه مرتضی نظری سدهی به اتهام “تشکیل گروه غیرقانونی”، “نشر اکاذیب در فضای مجازی” و “تبلیغ علیه نظام” مجموعا به ۱۳ سال حبس تعزیری، ۲ سال تبعید و جزای نقدی و زهرا زارع سراجی از بابت همین اتهامات به ۸ سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شده بودند.
در بهمن ماه سال گذشته دادگاه تجدید نظر پس از برگزاری جلسه دادرسی ، کاهش حکم موکلینم را تائید کرد و بر اساس این حکم به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شدند.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید