اعتراضات آبان ماه؛ احضار و بازجویی خانواده محمد محمودی، شهروند ساکن تبریز

خانواده محمد محمودی، فعال (ترک آذربایجانی) که در اعتراضات آبان ماه بازداشت شده است، به ستاد خبری اداره اطلاعات تبریز احضار و مورد بازجویی قرارگرفته‌اند.

اعتراضات سراسری به افزایش سه برابری نرخ بنزین از جمعه ۲۴ آبان ماه در ایران آغاز و تسوط نیروهای امنیتی و انتظامی با خشونت فراوان سرکوب شد. در این اعتراضات صدها تن کشته و زخمی و هزاران نفر نیز بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شب یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸، محمد محمودی، شهروند ساکن تبریز توسط ماموران ادراه اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل‌شد.

بر اساس این گزارش، طی روزهای گذشته خانواده آقای محمودی، توسط ستاد خبری اداره اطلاعات تبریز احضار و مورد بازجویی قرارگرفته‌اند.

یک منبع آگاه در این رابطه به کمپین گفت: «خانواده آقای محمودی، توسط ستاد خبری اداره  اطلاعات تبریز با تهدید احضار و همسر و دختر کوچک ایشان در روندی غیرقانونی و غیرانسانی با طرح سؤالاتی غیر مرتبط مورد بازجویی قرارگرفته‌اند.»

تا این لحظه از دلایل بازداشت و محل نگهداری دقیق  آقای محمودی اطلاعاتی در دست نیست.

این شهروند ساکن تبریز پیش‌تر، روز چهارم خردادماه سال ۱۳۹۷ در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان اعتراضات خردادماه سال ۸۵ در نقده، توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید