اعتراضات آبان ماه؛ تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت آرمان حیدری، شهروند ساکن سرپل ذهاب

آرمان حیدری، شهروند ساکن شهرستان سر پل ذهاب در اعتراضات اخیر مردمی به افزایش نرخ بنزین در این شهر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل‌شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شب شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸، آرمان حیدری، توسط مأموران اداره اطلاعات در خانه پدری خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بر اساس این گزارش، علیرغم پیگیری های انجام شده توسط خانواده آقای حیدری تا این لحظه از محل نگهداری این شهروند اطلاعاتی در دست نیست.

یک منبع آگاه در این رابطه به کمپین می‌گوید: «روز شنبه و در اولین روز از اعتراضات مردمی به افزایش سه برابری نرخ بنزین درشهرستان سر پل ذهاب، امام جمعه این شهر به همراه ماموران انتظامی و امنیتی برای متفرق و متقاعد کردن مردم معترض در خیابان احمد ابن اسحاق حاضر می‌شود که آرمان به نمایندگی از سوی مردم با حالیت معترضانه به گفتگو و بیان دردها و مشکلات پیش آمده با جواد فاطمی نسب، امام‌جمعه این شهر می پردازد.»

به گفته این منبع مطلع در همان شب شنبه ۲۵ آبان، مأموران امنیتی پس از ورود به خانه پدری آرمان حیدری واقع در محله میراث فرهنگی سرپل ذهاب و بازرسی منزل وی را بازداشت می کنند.

گزارش‌شده است که در اعتراضات اخیر نسبت به افزایش نرخ بنزین در سرپل ذهاب تاکنون ده تن از شهروندان این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده‌اند.

اعتراضات سراسری به افزایش سه برابری نرخ بنزین از جمعه ۲۴ آبان ماه در ایران آغاز و توسط نیروهای امنیتی و انتظامی با خشونت فراوان سرکوب شد. در این اعتراضات صدها تن کشته و زخمی و هزاران نفر نیز بازداشت شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید