اکبر گویلی، شهروند اهل سنندج بازداشت شد

akbar-gvaili-kampain.info_

اکبر گویلی، فعال مدنی و از اعضای سابق جمعیت سبز کردستان پس از حضور در دادسرای انقلاب شهر سنندج بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۸،  اکبر گویلی، شهروند کرد اهل سنندج، پس از حضور در دادگستری این شهر بازداشت شد.

بر اساس این گزارش تا این لحظه از دلایل بازداشت و محل نگهداری آقای گویلی اطلاعاتی در دست نیست، اما به گفته آنچه منابع نزدیک به ایشان عنوان کرده اند طی روزهای گذشته بر اساس احضاریه ای از ایشان خواسته شده بود تا جهت بررسی پرونده در دادگاه انقلاب شهرستان سنندج حاضر شوند.

روز سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸، مأموران اداره اطلاعات سنندج، اکبر گویلی را بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی جهت بازجویی منتقل کرده و روز  یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸،  این شهروند با تأمین وثیقه‌های ۵۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج  آزاد شد.

یک منبع مطلع در رابطه با بازداشت این شهروند کُرد به کمپین گفته بود: «عصر روز سه شنبه ۲۹ مرداد زمانی که آقای گویلی در مسیر بازگشت از تهران به سنندج بوده است در محله فیض‌آباد سنندج، اتومبیل وی توسط نیروهای امنیتی متوقف و پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل می‌شود.»

مأموران امنیتی، روز سوم مردادماه سال جاری نیز به‌قصد بازداشت آقای گویلی به منزل ایشان در روستای کیلانه سنندج وارد می‌شوند، اما به دلیل عدم حضور ایشان مأموران پس از جستجو کامل منزل، محل را ترک می‌کنند.

آقای گویلی از سال ۷۱ تاکنون بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی دستگاه قضایی به احکام زندان محکوم‌شده است.

این شهروند اهل سنندج در سال ۹۰ پس از چهار ماه بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون» به دو سال زندان تبعیدی در شهر سنقر محکوم شد.

آقای گویلی، فروردین‌ماه سال ۹۵ به دلیل برگزاری مراسم نوروز در روستای «قصریان» به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج احضار و پس از دو روز بازداشت با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزاد شد.

حسین سعیدی، رییس شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج این شهروند را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم پس از اعتراض وی و رسیدگی مجدد در شعبه چهارم دادگاه استان کردستان به چهار ماه کاهش یافت.

بهمن‌ماه سال گذشته آقای گویلی، جهت تحمل زندان به شعبه اجرای احکام سنندج فراخوانده شده که در آنجا بازداشت و به زندان منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید